Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Τρίτη, 15 Αυγούστου 2017 - 12:32πμ

Test drive: VW e-Golf

Με ένα αυτοκίνητο χωρίς εκπλήξεις η Volkswagen θέλει να περάσει το μήνυμα ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί άμεσα να γίνει mainstream.

Το ηλεκτρικό Golf δέχτηκε το περιορισμένης έκτασης facelift που έγινε και στις συμβατικές εκδόσεις. Και μαζί αναβαθμίστηκε το σύστημα κίνησης με νέα μεγαλύτερη μπαταρία και ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα.

Εμφανισιακά θα πρέπει να είσαι πολύ παρατηρητικός για να εντοπίσεις τις διαφορές στον εμπρός προφυλακτήρα με τις διαφορετικές εισαγωγές. Κάποιες βελτιώσεις δεν είναι καν ορατές, όπως η αναβαθμισμένη ηχομόνωση. Το ηλεκτρικό Golf ξεχωρίζει από τις ζάντες 6,5J x 16" ειδικής σχεδίασης για μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση. Τα LED φώτα ημέρας και φλας υπογραμμίζουν με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο το υψηλό τεχνολογικό προφίλ του αυτοκινήτου.

Ψηφιακός κόσμος
Η καμπίνα είναι ευρύχωρη όπως σε κάθε Golf κι αυτή ήταν μια από τις βασικές αρχές της VW. Η ηλεκτρική έκδοση να μην έχει ιδιαιτερότητες, να μην απαιτεί συμβιβασμούς από τους επιβάτες. Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα χωρίς να κλέβει χώρο. Ο αέρας για γόνατα και κεφάλι είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας. Μόνο από το πορτμπαγκάζ λείπουν 40 λίτρα, με τη χωρητικότητα πλέον να έχει περιοριστεί στα 340 λίτρα.



Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές, απλοποιημένες ακόμη περισσότερο χάρη στη χωρίς πλαίσιο κεντρική οθόνη του infotainment και την απουσία περιστροφικών διακοπτών για τη λειτουργία του. Το πλαστικό είναι μαλακό παντού και άψογα φινιρισμένο, ενώ η συναρμογή στιβαρή. Όπως είπαμε ήδη, το infotainment Discover Pro ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του ηλεκτρικού Golf. Η οθόνη του είναι 9,2 ιντσών, έχει ανάλυση 1.280 x 640 pixel από αυτήν ελέγχονται ουσιαστικά τα πάντα. Αναγνωρίζει μάλιστα και τις χειρονομίες σου σε διάφορα μενού, έτσι ώστε να εκτελεί με αυτό τον τρόπο βασικές λειτουργίες, ενώ υποστηρίζει και φωνητικό έλεγχο. Θα προτιμούσαμε πάντως να υπήρχαν και κλασικά κουμπιά για τις πολύ βασικές λειτουργίες, όπως η ένταση του ηχοσυστήματος, ώστε η αυξομείωσή της να γινόταν πιο γρήγορα. Από τις δυνατότητές του πάντως δεν υπάρχει κανένα παράπονο, αφού έχει πλήρη συμβατότητα με τα smartphones, αλλά και πρόσβαση στα applications της Volkswagen.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το VW e-up! powered by Protergia

Στο οπτικό πεδίο του οδηγού δεσπόζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που γνωρίζουμε ήδη από το Passat. Στην πραγματικότητα είναι μια οθόνη TFT με 12,3 ίντσες διαγώνιο και ανάλυση 1.440 x 540 pixel, η οποία αντικαθιστά τα κλασικά αναλογικά όργανα και διαθέτει πέντε διαφορετικά layout. Οι ενδείξεις του αλλάζουν ανάλογα με τη ρύθμιση που διαλέγεις, μέσω των κουμπιών στο τιμόνι. Τα δύο συγκεκριμένα γκάτζετ, ο πίνακας οργάνων και το infotainment, σε συνδυασμό με την πλήρη απουσία μηχανικών θορύβων δημιουργούν ένα περιβάλλον αρκετά φουτουριστικό, σχεδόν… εικονικής πραγματικότητας, για κάποιον που μπαίνει στο e-Golf από ένα αυτοκίνητο 10ετίας, ας πούμε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf GTE

Ήρεμα…
Αν κάτι χαρακτηρίζει την οδήγηση του ηλεκτρικού Golf αυτό είναι η ηρεμία. Μπαίνεις μέσα κι αν δεν είσαι υποψιασμένος δεν αντιλαμβάνεσαι τίποτα διαφορετικό, πέρα από το «φορτωμένο» εξοπλισμό. Τραβάς το λεβιέ που είναι ίδιος με ενός οποιουδήποτε DSG, πατάς το γκάζι και ξεκινά ελαφρά όπως ένα 1.5 TSI Evo. Αλλά χωρίς καθόλου θόρυβο. Αν κάτι διαφέρει είναι το «φρένο» του κινητήρα όταν αφήνεις το γκάζι. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδηγήσης, κόβει πολύ ή δεν κόβει καθόλου. Πάντως η όλη εμπειρία είναι πολύ πιο «συμβατική» σε σχέση με ένα BMW i3, όπως ακριβώς ήθελε η Volkswagen για να πείσει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μια ακραία επιλογή, αλλά ένας συμβατικός τρόπος καθημερινής μετακίνησης.



Η ισχύς της νέας μπαταρίας έχει αυξηθεί από τις 24,2 kWh στις 35,8 kWh. Μπορεί να φορτιστεί στο 80% σε μία ώρα με έναν ταχυφορτιστή και πλήρως σε λιγότερες από έξι ώρες. Η αυτονομία μπορεί φτάσει έως και τα 300 km, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Η ισχύς έχει αυξηθεί από τους 115 στους 136 ίππους και η ροπή από τα 27,5 στα 29,6 kgm. Η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι ιδιαιτέρως πειστική, ως τα 150 km/h της (ηλεκτρονικά περιορισμένης) τελικής ταχύτητας η οποία είναι επίσης αυξημένη κατά 10 km/h σε σχέση με την έκδοση των 115 ίππων. Η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετικά άμεση, αλλά το ποτενσιόμετρο σωστά ρυθμισμένο ώστε να είναι προοδευτική και να μην τρομάζει. Το προσπέρασμα είναι απολαυστικό, όπως και το διαρκές σταμάτα-ξεκίνα στο μποτιλιάρισμα στην πόλη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf 1.0 TSI BlueMotion DSG

Οι επιδόσεις είναι ιδιαιτέρως ζωηρές, με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 8,9” από 9,4” της έκδοσης των 115 ίππων. Στα 140 km/h με χρόνο 17,9” η διαφορά ανοίγει στο 1,5” υπέρ της ισχυρότερης έκδοσης. Που είναι σημαντικά ταχύτερη και στο εικονικό προσπέρασμα, με 7,6” αντί 8,2” στη μέτρηση 50-100 km/h και 4,7” αντί 5,6” στα 80-110 km/h. Η συνολική εντύπωση είναι αυτή ενός πιο ζωντανού αυτοκινήτου σε σχέση με το 1.0 TSI. Eνώ ως τα 80 km/h, δηλαδή σε ταχύτητες πόλης, ακόμη και το 1.5 TSI Evo δεν καταφέρνει να ξεχωρίσει, αφού είναι 0,4” πιο αργό από το e-Golf στο 0-60 km/h και μόλις 0,3” πιο γρήγορο στο 0-100 km/h.

Ένας τεχνητά παραγόμενος θόρυβος μηχανής μόλις που ακούγεται έξω για να προειδοποιεί τους πεζούς. Μέσα δεν ακούγεται τίποτα. Η απόλυτη ησυχία από το σύστημα κίνησης, αλλά και από την κύλιση, κάνουν τις επιδόσεις αυτές να φαντάζουν ευκολότερη υπόθεση από όσο έτσι κι αλλιώς είναι. Η οδική συμπεριφορά είναι… εύκολη. Το ελαφρύ τιμόνι δεν έχει ιδιαίτερη πληροφόρηση αλλά κόβει αρκετά. Η ευελιξία άλλωστε είναι προτεραιότητα για ένα αυτοκίνητο που ως μέγεθος και χώρους θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ταξίδια, αλλά η εμβέλειά του και οι ιδιαιτερότητες του «ανεφοδιασμού» του το περιορίζουν κυρίως εντός της πόλης.

Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες αποτελεσματικά, χωρίς θόρυβο ή κραδασμό στην καμπίνα. Μπορεί να κινηθεί σε σβέλτο ρυθμό με χαρακτηριστική ευκολία, χάρη στην πλούσια ροπή και στην ασφάλεια που εμπνέει έτσι κι αλλιώς το πλαίσιο του Golf σε συνδυασμό με το ESP που δεν απενεργοποιείται. Απλώς απαιτείται εξοικείωση με το βαθμό πλευρικής πρόσφυσης των ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης, τα οποία στο φρενάρισμα είναι πολύ καλά αλλά στις στροφές έχουν σαφώς χαμηλότερο όριο. Τα ηλεκτρονικά δεν θα επιτρέψουν παρεκτροπές, αλλά θα δεις το σχετικό λαμπάκι να αναβοσβήνει σαφώς νωρίτερα σε σχέση με άλλες εκδόσεις του Golf.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf 1.5 TSI Evo

Προσαρμόσου
Ύστερα από μια νύχτα (7ώρες) σε συμβατική πρίζα, θα δεις στον πίνακα ελέγχου 300 km αυτονομία. Τα οποία γίνονται αυτομάτως 270 km μόλις ανάψεις τον κλιματισμό. Κι αν κατεβάσεις τη θερμοκρασία κάτω από τους 22 Κελσίου πέφτει κι άλλο, στα 240 km. Όπως σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η πραγματική αυτονομία εξαρτάται πολύ από τον τρόπο οδήγησης. Για αυτό είναι χρήσιμο να ακολουθείς τις οδηγίες που σου δίνει το ίδιο το αυτοκίνητο. Το οποίο μέσω του GPS και της εικόνας από την κάμερα που διαθέτει για τα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα βλέπει το δρόμο και δίνει συμβουλές τύπου «κατηφόρα/στροφή/διασταύρωση εμπρός, αφήστε το γκάζι». Το ίδιο κάνει και όταν κινείσαι με ταχύτητα που ξεπερνά το όριο, όπως αυτό ορίζεται από τις πινακίδες τις οποίες το αυτοκίνητο είναι σε θέση να αναγνωρίζει.



Ουσιαστικά η συμβίωση με το e-Golf είναι μια διαρκής διαδικασία αναθεώρησης όσων γνωρίζεις για την οδήγηση. Μαθαίνεις να προβλέπεις το δρόμο και τις κυκλοφοριακές συνθήκες και να προγραμματίζεις τις κινήσεις σου. Αν το οδηγείς όπως ξέρεις δύσκολα θα κάνεις περισσότερα από 150-160 km. Αλλά αν ασχοληθείς αρκετά μπορείς να φτάσεις τα 200-220 km, χωρίς να σέρνεσαι ή να βράζεις με κλειστό κλιματισμό. Στη βασική λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων (ουσιαστικά μία ταχύτητα έχει) όταν αφήνεις το γκάζι δεν κόβει καθόλου. Τα ρουλμάν και τα λάστιχα χαμηλής τριβής κύλισης, και η περιορισμένη αεροδυναμική αντίσταση επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να ρολάρει χωρίς να χάνει φόρα. Αυτό ακριβώς πρέπει να κάνεις σε μεγάλες ευθείες, λεωφόρους, κ.λπ. με μηδενική η μικρή κατηφορική κλίση.

Σε μεγάλες κατηφόρες ή σε κομμάτια της διαδρομής με συνεχή φρεναρίσματα, επιλέγεις το πιο επιθετικό πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας τραβώντας το λεβιέ προς τα πίσω. Τότε ουσιαστικά καταργείς το φρένο, αν είσαι λίγο προνοητικός, αφού το e-Golf κόβει πολύ (και φορτίζει δυνατά την μπαταρία του) μόλις αφήσεις το γκάζι. Αυτή την αντίσταση, σε τρεις σκάλες, μπορείς να ρυθμίσεις μετακινώντας αριστερά δεξιά το λεβιέ, μεταξύ των προσήμων + και στις θέσεις της χειροκίνητης λειτουργίας των κλασικών DSG. Ο βαθμός ανάκτησης ενέργειας, η ζωντάνια της απόκρισης στο γκάζι, η τελική ταχύτητα και η ισχύς του κλιματισμού αλλάζουν ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης: Το βασικό είναι το Comfort, υπάρχει ακόμη το Eco και το Eco+ με το οποίο το e-Golf γίνεται νωχελικό και απενεργοποιείται ο συμπιεστής του κλιματισμού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf 1.6 TDI

Θεωρητικό;
Με τιμή από €38.800, κάθε άλλο παρά φθηνό είναι. Ο βασικός εξοπλισμός όμως είναι πλούσιος καθώς όπως είπαμε περιλαμβάνει το κορυφαίο infotainment και το Active Info Display, αυτόματο κλιματισμό, προσαρμοζόμενο cruise control και το Front Assist με City Emergency Braking και δυνατότητα ανίχνευσης πεζού. Στην έκδοση E-xclusive προστίθεται η σουίτα των έξυπνων ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων (Traffic Jam Assist, Εmergency Assist, Lane Assist, Blind Spot Monitor, Rear Traffic Alert).



Το αγοράζεις λοιπόν; Όλα είναι σχετικά. Με €15.000 λιγότερα αγοράζεις το 1.5 TSI Evo με μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km/h. Με €20.000 λιγότερα το 1.0 TSI με τους 85 ίππους, με μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km, αλλά σαφώς χειρότερες επιδόσεις. Το 1.6 TDI καίει 6,8 lt/100 km και είναι €18.000 φθηνότερο. Στην «τιμή από…» των συμβατικών εκδόσεων ας προσθέσουμε €3.000 σε εξοπλισμό αντίστοιχου επιπέδου με το ηλεκτρικό. Από εκεί και πέρα…

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το BMW i3 94Ah

Με πολύ χονδρικούς υπολογισμούς (μέση κατανάλωση 7 lt/100 km, μέση τιμή ανά λίτρο €1,5) κάποιος  που κάνει 20.000 km το χρόνο ξοδεύει €2.100 για καύσιμα. Με €2,5/100 km, εξοικονομεί περίπου €1.600 το χρόνο με το e-Golf. Οπότε είναι σαφές πόσα χρόνια πρέπει να το κρατήσεις για να κάνεις απόσβεση. Και με δεδομένη την περιορισμένη εμβέλεια και τις δυσκολίες στον τρόπο ανεφοδιασμού, μιλάμε για ακτίνα δράσης εντός του αστικού κύκλου με μικρές εξορμήσεις στα περίχωρα.

Τι λέει το DRIVE
Το ίδιο το αυτοκίνητο είναι ένα ευχάριστο στη χρήση μεταφορικό μέσο, άρτιο τεχνολογικά και οδηγικά. Όμως η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι ακόμη ακριβή και οι περιορισμοί στο δίκτυο φόρτισης δυσκολεύουν τη χρήση στην Ελλάδα. Η VW πάντως δείχνει ότι έχει τον τρόπο να κάνει την ηλεκτροκίνηση mainstream.
Τιμή €38.800
Τεχνολογία Ηλεκτρικός σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, 136 PS, 29,6 kgm, κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 3,9”
0-100 km/h 8,9”
0-400 m 16,5” @ 136 km/h
0-1.000 m 31,1” @ 150,1 km/h
50-110 km/h 7,6”
30-50 km/h 1,3”
50-80 km/h 3,0”
80-110 km/h 4,7”
110-140 km/h 7,3”
Φρένα 100-0 km/h 37,7 m
Τελική ταχύτητα 150 km/h
Μέση κατανάλωση 12,7 KWh/100 km
Εκπομπές CO20 g/km
Διαστάσεις 4.254 x 1.790 x 1.450 mm
Βάρος 1.615 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία