Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Κυριακή, 17 Δεκεμβρίου 2017 - 6:45μμ

Δοκιμάζουμε το νέο Volvo XC40 D4 AWD

Η Volvo μπαίνει στη μικρή κατηγορία των SUV για πρώτη φορά με ένα αυτοκίνητο που χτυπάει κατευθείαν κορυφή.

Το νέο XC40 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας σε αυτή την κατηγορία. Βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, για την οποία πρωτογράψαμε πριν δύο χρόνια. Λέγαμε τότε ότι το πρώτο αυτοκίνητο που θα βασίζεται στην CMA  (Compact Modular Architecture) θα εμφανιστεί το 2017. Και φανήκαμε συνεπείς, η Volvo δηλαδή, κατ’ επέκταση και εμείς.

Οι Σουηδοί ενήργησαν με το βλέμμα στο μέλλον, έτσι το σημαντικό είναι ότι πρόκειται για μια δομή έτοιμη να υποδεχτεί την ηλεκτροκίνηση.  Αντίθετα με άλλα αυτοκίνητα και εταιρείες που προσπαθούν να κρύψουν τυχόν αδυναμίες (ας πούμε στην εκτός δρόμου οδήγηση ή στους χώρους) στον ενδιάμεσο όρο crossover, ή να περάσουν ένα πιο ήπιο προφίλ, το XC40 λανσάρεται ως ένα πραγματικό SUV. Όχι μόνο γιατί έχει ικανή απόσταση από το έδαφος (211 mm), τετρακίνηση και την τυπική για αυτοκίνητο του είδους σχεδίαση των αυστηρά διαχωρισμένων δύο όγκων. Αλλά και γιατί στην έγκριση τύπου αναφέρεται ξεκάθαρα ο όρος SUV.

Σουηδικό
Η σχεδίαση είναι τυπική Volvo με τις αναλογίες και τα τυπικά για τη μάρκα μοτίβα να επαναλαμβάνονται, υπό κλίμακα. Παρόλα αυτά, οι λεπτομέρειες, όπως η «σκαμμένη» προς τα μέσα μάσκα και τα φουσκωμένα φτερά του δίνουν μια πιο νεανική και δυναμική εικόνα. Οι δυνατότητες εξατομίκευσης είναι πολλές, και οι χρωματικοί συνδυασμοί καλόγουστοί. Η έκδοση R-Design ξεχωρίζει από τη γυαλιστερή μαύρη οροφή και τους καθρέφτες, ενώ στην βασική για την ώρα Momentum η λευκή οροφή δημιουργεί πιο όμορφες και ήπιες διχρωμίες. Οι τονισμένοι θόλοι γεμίζουν με τροχούς από 17 ως 21 ιντσών. Η μικρότερη επιλογή θα είναι διαθέσιμη στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού, σε μια έκδοση που δεν έχει ακόμη παρουσιαστεί. Η Momentum που είναι για την ώρα η βάση πατά σε 18άρια και πάνω.



Το εσωτερικό ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική λογική με τα μεγαλύτερα μοντέλα. Μόνο το μικρότερο πλάτος αλλάζει κάπως την αίσθηση. Το οποίο και πάλι είναι υπέραρκετό, για τα δεδομένα της κατηγορίας. Οι γραμμές του ταμπλό είναι τυπικές σύγχρονου Volvo, με απλοποιημένη εργονομία και την πολυτέλεια να εκφράζεται διακριτικά και καλόγουστα. Η τεχνολογία και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι υψηλότατου επιπέδου. Το XC40 είναι το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία με στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων, ή αλλιώς, το μόνο με δύο οθόνες TFT στον βασικό εξοπλισμό ακόμη και της φθηνότερης έκδοσης. Μία οθόνη 12 ιντσών μπροστά στον οδηγό, αντί των κλασικών οργάνων, και μία δεύτερη εννέα ιντσών στην κορυφή του ταμπλό. Για το σύστημα multimedia, τον κλιματισμό, την πλοήγηση και τα διάφορα Apps της σουίτας Volvo On Call. Οι πρακτικές εφαρμογές είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες. Μπορείς για παράδειγμα να ανάψει και να ρυθμίσεις εξ’ αποστάσεως τον κλιματισμό. Αλλά και να προγραμματίσεις το ταξίδι σου στο κινητό και να την στείλεις έτοιμη στο navigation του αυτοκινήτου. Μπορείς επίσης να στείλεις «ψηφιακό κλειδί» σε έναν φίλο ή ένα μέλος της οικογένειάς σου ώστε να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο ενώ βρίσκεσαι μακριά. Ή να το ξεκλειδώσεις ενώ είναι στο parking χωρίς να φύγεις από το γραφείο σου, ώστε να σου παραδώσουν κατευθείαν στον χώρο αποσκευών τα ψώνια του super market.



Μιλώντας για τέτοια πρακτικά ζητήματα, θα πρέπει να αναφέρουμε τις τυπικά σουηδικές έξυπνες λύσεις του πορτ μπαγκάζ. Πρώτα από όλα, η εταζέρα, είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε να κρύβεται κάτω από το ψευδοπάτωμα όταν αφαιρείται για να «κλέψεις» λίγο ύψος. Και το ψευδοπάτωμα διπλώνει και σχηματίζει ένα εγκάρσιο χώρισμα ώστε να μπορείς να μεταφέρεις μικρά αντικείμενα χωρίς αυτά να πηγαίνουν πέρα δώθε στον χώρο αποσκευών των 586 λίτρων.

Στην καμπίνα υπάρχουν επίσης πολλοί χώροι αποθήκευσης για μικροπράγματα, ώστε όλα να είναι τακτοποιημένα, κάνοντας την ατμόσφαιρα πιο ήρεμη και την εμπειρία πιο χαλαρωτική. Στην τσέπη της πόρτας χωρά μπουκάλι του ενάμιση λίτρου και ένα laptop ή tablet, το οποίο επίσης χωρά και στο συρτάρι κάτω από το κάθισμα. Υπάρχει φορτιστής επαγωγικής φόρτισης για να μη γεμίζει η καμπίνα καλώδια, δύο ποτηροθήκες, μεγάλο κεντρικό ντουλαπάκι, ακόμη και καλαθάκι απορριμμάτων με ανακλινόμενο καπάκι.

Μεγάλες επιφάνειες της καμπίνας είναι ντυμένες με ανακυκλωμένα υλικά. Η μοκέτα, για παράδειγμα, που ντύνει τα πάνελ των θυρών είναι κατά 95% από ανακυκλωμένο PVC από πλαστικά μπουκάλια. Ο διάκοσμος είναι κομψά πολυτελής, με κρυφό φωτισμό και λεπτομέρειες χρωμίου, αλουμινίου σε συνδυασμό με ενδιαφέροντα σχέδια. Το πάνω μέρος του ταμπλό είναι ντυμένο με μαλακό πλαστικό, το κεντρικό και κάτω τμήμα είναι σκληρό, όπως συνηθίζεται και από τον ανταγωνισμό στην κατηγορία. Η συνολική αίσθηση προσλαμβανόμενης ποιότητας είναι υψηλή. Το αυτοκίνητο αποπνέει μια αύρα που λειτουργεί ευεργετικά στην διάθεση των επιβατών. Και αυτό είναι που κάνει πραγματικά premium την εμπειρία. Έχει να κάνει με τα όμορφα γραφικά των δύο οθονών, τον φωτισμό, τις γραμματοσειρές, ακόμη και τη μυρωδιά.



Οι δερμάτινες επενδύσεις είναι επίσης μέρος του βασικού εξοπλισμού. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, όπως θέλει ο τυπικός πελάτης ενός SUV για να αισθάνεται ασφάλεια και υπεροχή. Και έχει σωστή γεωμετρία. Η εκμετάλλευση του μεταξονίου των 2.702 mm είναι εξαιρετική. Ακόμη και πίσω από έναν οδηγό 1,90 μέτρα κάθεται ένας ίδιου αναστήματος επιβάτης χωρίς τα γόνατά του να ακουμπούν στην πλάτη του εμπρός καθίσματος. Και έχει μια παλάμη αέρα  για το κεφάλι, ακόμη και με την πανοραμική γυάλινη οροφή να κλέβει λίγα εκατοστά εσωτερικού ύψους.

Στο δρόμο
Το XC40 είναι πλήρως εξοπλισμένο με την τεχνολογία των έξυπνων οδηγικών βοηθημάτων αποφυγής ατυχημάτων. Κάτω από την ομπρέλα του City Safety οι πιο βασικές λειτουργίες είναι το Pilot Assist, αυτό που διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας του ακολουθώντας τη χάραξη του δρόμου, ουσιαστικά μια εμπειρία αυτόνομης οδήγησης. Φυσικά το XC40 βλέπει εμπόδια και φρενάρει αυτόματα αν δεν το κάνει ο οδηγός, ενώ μπορεί να ακολουθεί την κίνηση στην ορισμένη απόσταση μέχρι πλήρους ακινητοποίησης. Το Rear Collision Warning (στάνταρ εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις) που ανιχνεύει πιθανό κίνδυνο από πίσω, είναι πλέον σε θέση να φρενάρει πλήρως το όχημα αν δεν το κάνει ο οδηγός, προκειμένου να αποφευχθεί η κακιά στιγμή. Το σύστημα προετοιμάζει το όχημα (ζώνες ασφαλείας, προσκέφαλα, πέδηση) ακόμη και στην περίπτωση που σε παθητικό ρόλο πρόκειται να δεχτεί χτύπημα από πίσω.

Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο κατά 40% από κράμα βωριούχου χάλυβα, περισσότερο από κάθε μοντέλο της κατηγορίας, σύμφωνα με την Volvo. Είναι ιδιαίτερα άκαμπτο, με προφανές όφελος στην οδική συμπεριφορά (αφού επιτρέπει μια πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης) και στην ασφάλεια. Προτεραιότητα της εταιρείας, παραδοσιακά.

Η ανάρτηση όπως είπαμε είναι μάλλον σφιχτή, αλλά μόνο στις πιο απότομες και μεγάλου ύψους ανωμαλίες θα νιώσουν οι επιβάτες τις αναταράξεις. Σε κάθε περίπτωση η απόσβεση είναι ήπια και αθόρυβη, ενισχύοντας τη γενικότερα ποιοτική αίσθηση. Η κύλιση είναι αθόρυβη, τουλάχιστον στην ισπανική άσφαλτο. Και ο κινητήρας είναι καλά μονωμένος. Στο ταξίδι δεν ακούγεται, ενώ στο προσπέρασμα ή υπό πίεση στον επαρχιακό, μετά τις 4.000 rpm γίνεται αντιληπτός. Κι αυτό πολύ χαμηλά, χωρίς να ενοχλεί.

Το κιβώτιο αλλάζει ομαλά και έξυπνα τις οκτώ σχέσεις του στην αυτόματη λειτουργία, αξιοποιώντας το ωφέλιμο φάσμα του κινητήρα με τον καλύτερο τρόπο. Από την άλλη, στη χειροκίνητη λειτουργία, με τα paddles αλλαγής στο τιμόνι, είναι όσο περιμένεις και χρειάζεται γρήγορο.



Ο κινητήρας είναι 4κύλινδρος ντίζελ με τούρμπο ο οποίος αποδίδει 190 ίππους στις 4.000 rpm και 40,7 kgm ροπή. Κινεί αβίαστα τα 1.680 κιλά, με εκείνο το απόθεμα δύναμης που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο κύρους ανά πάσα στιγμή διαθέσιμο στο δεξί πόδι. Η επιτάχυνση είναι πειστική των αριθμών που ανακοινώνει το εργοστάσιο, με την διαδικασία 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε λιγότερα από 8” και την τελική να αγγίζει τα 210 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volvo XC60 D5 AWD

Στο αυτοκινητόδρομο, ακόμη και με ταχύτητα κοντά στην τελική του, το αυτοκίνητο είναι σταθερό και ευθύβολο. Δεν έδειξε μάλιστα να επηρεάζεται από τους πλευρικούς ανέμους που φυσούσαν στη διαδρομή μας. Στον επαρχιακό η διάθεση του συνόλου είναι ζωηρή. Κι αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την πλούσια ροπή και το σωστά συγχρονισμένο κιβώτιο με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του μοτέρ. Αλλά και με την προθυμία του αυτοκινήτου να αλλάζει κατεύθυνση σε γρήγορο ρυθμό. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά το βάρος. Είναι όσο σφιχτή πρέπει ώστε να περιορίζει την κλίση και να μην αφήνει τις όποιες τάσεις να ξεχειλώνουν και να εξελίσσονται σε αδράνεια. Στρίβει χωρίς προσπάθεια, με ακρίβεια και μικρές κινήσεις του τιμονιού. Το οποίο έχει σωστό βάρος και γεμάτη αίσθηση. Ξέρεις που πατά, ξέρεις ότι θα ακολουθήσει τη γραμμή που φαντάζεσαι, δεν χρειάζεται να το κοσκινίζεις για να βρεις την πληροφορία.

Κίνηση ματ
Η Volvo φαίνεται να έχει κάνει την σωστή επιλογή. Με ένα αυτοκίνητο μοντέρνο, ποιοτικό, πρακτικό, φορτωμένο τεχνολογικά, ικανό σε κάθε είδους δρόμο, αφού εκτός από την αξιοσέβαστη απόσταση από το έδαφος, οι μεγάλες γωνίες (προσέγγισης 21,7 μοίρες, ράμπας 21,9 και διαφυγής 30,4) και η τετρακίνηση υπόσχονται καλές επιδόσεις και εκτός δρόμου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volvo XC90 T6 AWD

Η ελληνική αντιπροσωπεία το φέρνει με πλούσιο εξοπλισμό και σε ανταγωνιστική τιμή. Η έκδοση που θα ταράξει για τα καλά την αγορά θα είναι η Τ3, με νέο 3κύλινδρο 1.5 τούρμπο βενζίνης, χειροκίνητο ή (νέο) αυτόματο 8άρι κιβώτιο, τον ίδιο πλούσιο εξοπλισμό, κίνηση μόνο εμπρός και τιμή από €30.700. Η Volvo είναι αποφασισμένη να γίνει η κύρια επιλογή στην κατηγορία και όχι απλώς μια εναλλακτική πρόταση στο γερμανικό κατεστημένο.

Volvo XC40 T5 R-Design
Ο βενζινοκινητήρας της έκδοσης Τ5 είναι επίσης δίλιτρος, 4κύλινδρος, με απόδοση 247 ίππους στις 5.500 rpm και 35,6 kgm ροπη από τις 1.800 rpm μόλις, τιμή που διατηρείται σταθερή ως τις 4.800 rpm. Το κιβώτιο είναι και εδώ οκτάρι αυτόματο. Και διαχειρίζεται σωστά την αυξημένη δύναμη, στην αυτόματη λειτουργία. Ίσως να κρατά λίγο παραπάνω τις σχέσεις (αυξάνοντας κάπως το επίπεδο θορύβου) στο μισό γκάζι. Στα αργά κομμάτια λίγο lag από τον κινητήρα γίνεται αντιληπτό. Αντίθετα, τα γρήγορα κομμάτια είναι το δυνατό του σημείο. Είναι ακριβές και άμεσο στις διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης.
Οι επιδόσεις είναι σε άλλη κλάση. Το Τ5 κάνει 0-100 km/h σε 6,5” και πιάνει τελική 230 km/h. Το νεύρο του βενζινοκινητήρα όχι μόνο δεν δυσκολεύει, αντιθέτως αναδεικνύει τις δυνατότητες του πλαισίου. Η έκδοση R-Design έχει σκληρότερα ελατήρια, χαμηλότερα κατά έναν πόντο. Νέες ρυθμίσεις στα αμορτισέρ, τα οποία είναι διαφορετικά εσωτερικά. Η κλίση είναι ακόμη μικρότερη και η σπορ διάθεση του πλαισίου περισσότερο προφανής, σε παρασύρει να το οδηγήσεις γρήγορα. Εντυπωσιάζει η προθυμία του στην είσοδο, η ικανότητά του να διατηρεί κεκτημένη ταχύτητα μέσα στη στροφή, αλλά και η αυτοπεποίθηση που μεταφέρει η συνολική αίσθηση του μπροστινού συστήματος παρότι το τιμόνι είναι μάλλον ελαφρύ.

Τι λέει το DRIVE
Έχει καλό σκορ σε όλους τους τομείς. Πέρα από τα μετρήσιμα μεγέθη, έχει και ιδιαίτερη προσωπικότητα. Δεν υπάρχει λόγος να μην πετύχει.

Τιμή από €49.352
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός i-Art common rail, τούρμπο, 190 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεωνΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 131 g/km
Διαστάσεις 4.425 x 1.863 x 1.652 mm
Χώρος αποσκευών 586 lt
Βάρος 1.684 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

 

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία