Main menu

Autocar
Πέμπτη, 15 Ιουνίου 2017 - 4:12μμ

Οδηγούμε το πρωτότυπο Hyundai Kona 1.6 T-GDi

Οδηγήσαμε στην Κορέα το πρόσφατο πρωτότυπο εξέλιξης του νέου μικρό crossover της Hyundai που στοχεύει απευθείας πάνω στο Nissan Juke.

Αυτό που βλέπετε είναι το νέο μικρό SUV/crossover Hyundai Kona σε πρωτότυπη εκδοχή εξέλιξης, αντίπαλος του Nissan Juke και της κατηγορίας του: Ford EcoSport, Opel Mokka X , Peugeot 2008, Renault Captur, αλλά και του καινούργιου Citroën C3 Aircross.

Και όπως καταλαβαίνετε δεν πρόκειται για ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο με άλλα αντί άλλων προφυλακτήρες, αλλά και από την άλλη όχι ένα ολοκληρωτικά τελικό προϊόν. Είναι ένα τελικό πρωτότυπο που πάνω του μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές για το Kona που θα κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα στην κορεατική αγορά και απέχει σαφώς από το τελικό προϊόν που θα δούμε στην Ευρώπη.

Όπως όλα τα crossover στην κατηγορία του, το Kona στοχεύει στην «αστική» οικογενειακή αγορά, παρόλο που το στιλ, το ντιζάιν και η ουσία του παίζει ισχυρά με τις ρίζες της κατηγορίας, καθώς θα είναι διαθέσιμο και σε τετρακίνητη έκδοση.

Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε φορούσε τον 4κύλινδρο 1.600άρη κινητήρα τούρμπο με 177 άλογα. Πρόκειται για το ισχυρότερο μοτέρ που θα δούμε και στην ευρωπαϊκή γκάμα του Kona, και συνδυάζεται με τετρακίνηση και αυτόματο 7άρι σασμάν διπλού συμπλέκτη DCT. O έτερος βενζινοκινητήρας των 120 PS είναι ο γνωστός μας 3κύλινδρος 1.000άρης και θα συνδυάζεται με εμπρός κίνηση και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Στα ντίζελ περιμένουμε στην Ευρώπη το 2018 επίσης ένα μοτέρ στα 1.600 cc με 136 PS.

Το Kona συνελήφθη και εκτελέστηκε ως ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο, με την κύλιση και την ανάρτησή του εστιασμένη τόσο στην άνεση όσο και στην ακρίβεια, προκειμένου να προσαρμόζεται σε κάθε αγορά που θα κληθεί να κάνει εμπορική καριέρα. Φυσικά, το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε είναι ρυθμισμένο για τις ανάγκες της κορεατικής αγοράς, εστιασμένο κατά τους τεχνικούς της Hyundai στην «ευκίνητη» κύλιση. Τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, σύμφωνα με τις δηλώσεις των ιδίων, θα βρίσκονται στη «fun» πλευρά της κατηγορίας, προφανώς με έμφαση στην ακρίβεια μέσω διαφορετικών ρυθμίσεων στην πίσω ανάρτηση και στο τιμόνι.

Το Kona είναι χαμηλότερο και πιο φαρδύ από το Nissan Juke και με αξιοπρεπές μέγεθος για την κατηγορία των μικρών οικογενειακών SUV. Το πάτωμά του βρίσκεται σε ελαφρά χαμηλότερο ύψος σε σχέση με την κατηγορία, με στόχο να δημιουργηθεί μεγαλύτερος χώρος στην καμπίνα. Παρόλα αυτά εξακολουθεί να προσφέρει αυτή τη δημοφιλή εμπειρία οδήγησης των SUV. H Hyundai λέει ότι σχεδίασε το Kona έτσι ώστε να είναι «προοδευτικό» και «ισχυρό». Μπορεί αυτά να μην είναι αρκετά για το γούστο όλου του κόσμου, αλλά αποτελεί σαφώς μια έκφραση αυτοπεποίθησης και αδιαμφισβήτητα αυτό φαίνεται καλύτερα με το πραγματικό αυτοκίνητο εμπρός σου –και ειδικά σε κάποια χρώματα- παρά στις φωτογραφίες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Hyundai Tucson 1.7 CRDi

Οδηγήσαμε το Kona σε μια σχετικά μικρή διαδρομή στο R&D Center της Hyundai, στη Namyang της Νότιας Κορέας, στο περιθώριο του επίσημου λανσαρίσματος του αυτοκινήτου. Η δοκιμή ξεκίνησε με μια ευθεία διαδρομή πήγαινε-έλα, πριν μπούμε σε μια ανώμαλη διαδρομή με διάφορα κομμάτια που ήταν σχεδιασμένα για να προσομοιώνουν διαφορετικούς τύπους επιφάνειας και οδοστρώματος.

Η αρχική επιτάχυνση ήταν καλή, ωστόσο το αυτόματο κιβώτιο χρειαζόταν να έχει λίγο περισσότερη βιάση ανεβάζοντας σχέσεις, καθώς άφηνε το μοτέρ να ανεβάζει ανώφελα ψηλά τις στροφές του. Αλλά μόλις έφτανες στην ταχύτητα κίνησης που επιθυμούσες, το μοτέρ δούλευε γλυκά, ήσυχα και στρωτά. Σαφώς, η επιτάχυνση στις ευθείες, πόσω μάλλον από στάση, είναι μάλλον απίθανο να αποτελεί προτεραιότητα για τους αγοραστές του Kona. Αντίθετα, η κύλιση, το κράτημα και οι ελιγμικές δυνατότητές του στους κατσαρούς δρόμους μιας πόλης θα είναι τα πρώτα ζητούμενα. Σε τέτοιες επιφάνειες, το Kona απορροφά τα χτυπήματα και βουτά καλά στις λακκούβες. Κατά περίσταση παρουσιάζει μια ταλάντωση, τίποτα περισσότερο απ’ ό,τι θα περίμενε κάποιος από ένα ψηλό crossover, αλλά σπάνια θα αισθανθεί ασταθές.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ και εύκολο στις μανούβρες, ωστόσο δεν προσφέρει αυτό που θα λέγαμε ιδιαίτερα συμμετοχική ανατροφοδότηση σε πληροφορία. Ίσως αυτό είναι κάτι που οι Κορεάτες σκοπεύουν να διορθώσουν στο set-up του τιμονιού, με την προηγούμενη αναφορά τους ότι τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα θα βρίσκονται στη «fun» πλευρά της κατηγορίας. Το κιβώτιο DCT του αυτοκινήτου διέθετε δύο οδηγικές ρυθμίσεις: Comfort και Sport. Στη δεύτερη, τα σασμάν κρατούσε τις σχέσεις περισσότερο, ανεβάζοντας το μοτέρ σε ψηλότερες στροφές, αλλά χωρίς να υπάρχει αισθητή βελτίωση στις επιδόσεις. Βέβαια, σε μια τέτοια σύντομη επαφή με το αυτοκίνητο είναι σχεδόν αδύνατον να εκτελέσεις κολλητά μια δοκιμή των δύο ρυθμίσεων κατά συνέπεια και να τις αξιολογήσεις.

Σε γενικές γραμμές, η κύλιση του Kona είναι ήσυχη και ασφαλώς άνετη, κάτι άμεσα καθησυχαστικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με αξιοπρεπή περιμετρική ορατότητα. Αν υπάρχει κάτι για να προσάψουμε στην καμπίνα είναι η ελαφρά απογοητευτική εικόνα της, με δεδομένο το τολμηρό παρουσιαστικό του αυτοκινήτου. Αλλά από την άλλη κουμπιά και χειριστήρια δεν σου δημιουργούν σύγχυση, ενώ το εσωτερικό το αισθάνεσαι άνετο και ευρύχωρο. Ο χώρος για το συνοδηγό έδειχνε εξίσου άνετος. Ο μηχανικός της Hyundai που καθόταν στο κάθισμα του συνοδηγού, καθοδηγώντας μας ευγενικά έδειχνε να το απολαμβάνει.

Στην ερώτηση αν πράγματι αξίζει το Kona να μπει στη λίστα των υποψήφιων μικρών SUV/crossover για αγορά, η απάντηση είναι αδύνατη. Απωανατολίτικες προδιαγραφές και όχι αυτό που θα ονομάζαμε τελικό προϊόν μας απαγορεύουν να προχωρήσουμε σε τέτοια κρίση. Και όσο κι αν το πεδίο δοκιμών του R&D της Hyundai προσομοίωνε κάθε είδους επιφάνεια και λακκούβα, εάν δεν θέσεις τον δάκτυλον επί τον τύπον των –ελληνικών- ήλων δεν μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα. Οπότε οψόμεθα για μια πρώτη εύστοχη ετυμηγορία με το ευρωπαϊκό μοντέλο ανά χείρας κάπου στην Γηραιά Ήπειρο και αυτή με τη βούλα του DRIVE όταν με το καλό αφιχθεί το αυτοκίνητο στη χώρα μας.

Για τη χώρα μας, ασφαλώς μεγάλο ρόλο θα παίξει πόσο σοφά θα συνδυάζεται η ευρωπαϊκή συμπεριφορά του Kona σε συνδυασμό με το 1.000άρι μοτέρ και το 6άρι χειροκίνητο σασμάν που θα κινείται στην περιοχή των 17 χιλιάδων. Ποσό αρκετά ψηλότερο από τη μέση δαπάνη του Έλληνα αγοραστή για καινούργιο αυτοκίνητο. Αλλά και πάλι μέσα στο δεδομένα της κατηγορίας των μικρών 1.000ριών SUV/crossover.

Τι λέει το Autocar
Το Kona κάνει «τικ» σε πολλά από τα τετραγωνάκια του κοινού που επιθυμεί να αγοράσει ένα μικρό SUV/crossover, ενώ επιπλέον χωρίς να είναι αυτοκίνητο επιδόσεων, διαθέτει κύλιση με αυτοπεποίθηση.
Τιμή Από €17.000 (εκτιμώμενη για το 1.0 Τ-GDi)
Τεχνολογία 1.591 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 177 PS/5.500 rpm, 27,0 kgm/1.500-4.000 rpm, αυτόματο DCT επτά σχέσεων, κίνηση στους τέσσερις τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9”
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 169 g/km
Διαστάσεις 4.165 x 1.800 x 1.550 mm
Πορτμπαγκάζ 361/1.143 lt
Βάρος 1.476 kg
Τιμές κατασκευαστή

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία