Main menu

Χρήστος Παπαχριστόπουλος
Παρασκευή, 8 Δεκεμβρίου 2017 - 6:38μμ

Test drive: Škoda Karoq 1.6 TDI

Μπορεί να μην έχει την ξεχωριστή προσωπικότητα του Yeti που αντικαθιστά, αλλά το νέο Karoq είναι ένα συνολικά καλύτερο αυτοκίνητο που επιβεβαιώνει ότι η Škoda βρίσκεται στην πιο ώριμη φάση της.

Είχα καιρό να βρεθώ πίσω από το τιμόνι ενός Skoda, αλλά λίγες μέρες μετακίνησης με το Kodiaq και ύστερα από αρκετά χιλιόμετρα με το νέο και μικρότερο Karoq ήταν αρκετά για να μου θυμίσουν για ακόμα μια φορά ότι η τσεχική φίρμα βρίσκεται σε καλό φεγγάρι!

Κάθε νέο προϊόν της, τα τελευταία χρόνια, ανεβάζει τον πήχη ψηλότερα, καταφέρνοντας παράλληλα να διατηρεί το value for money χαρακτήρα. Κάτι για το οποίο ανέκαθεν ξεχώριζαν τα αυτοκίνητά της, οπότε καλά κάνουν τα ανώτερα κλιμάκια του VW Group και νιώθουν άβολα, όπως έγινε γνωστό τον περασμένο μήνα. Πόσο άβολα; Τόσο που να επανεξετάζουν τη σχέση με τη θυγατρική εταιρεία και να αναζητούν τρόπους για να ξαναγίνει λιγότερο ανταγωνιστική απέναντι στην Volkswagen.

Δεν είμαστε όμως εδώ για να αναλύσουμε το φρένο που θέλουν να βάλουν στη Skoda, αλλά για το Karoq. Το μοντέλο που ήρθε για να αντικαταστήσει στην γκάμα της το πετυχημένο Yeti και είναι ένα από τα αυτοκίνητα που δεν γίνεται να μην το συμπαθήσεις. Ακόμα και εάν σε επίπεδο εικόνας τουλάχιστον, απώλεσε αυτό τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του προκατόχου του. Ήμουν από τους φαν του Yeti και μάλιστα του πρώτου. Εκείνου που ο συνδυασμός των κυκλικών προβολέων με τα τραπεζοειδή φανάρια εμπρός έδιναν στο πρώτο SUV της φίρμας ένα πρόσωπο εντελώς ξεχωριστό με το μέχρι τότε συντηρητικό προφίλ της.

Όπως μαρτυρούν και οι εικόνες όμως, στην περίπτωση του Karoq, η Skoda δεν ακολούθησε την συνταγή του παρελθόντος. Απέφυγε τους σχεδιαστικούς πειραματισμούς και πατώντας στην επιτυχία του μεγαλύτερου SUV της παρουσίασε μια μικρότερη σε διαστάσεις εκδοχή του, η οποία σε επίπεδο εικόνας μεταφράζεται σε ένα πιο «καθαρό» και ώριμο ντιζάιν.

Αναβάθμιση
Με το που θα μπει στην καμπίνα, ο ιδιοκτήτης ενός Yeti θα δει κάποια γνώριμα πράγματα, αλλά και αρκετές νέες τεχνολογίες που θα τον βάλουν στο πειρασμό για… αναβάθμιση. Το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσει είναι η ελαφρά ψηλότερη θέση οδήγησης, που είναι πλέον πιο κοντά στο πρότυπο των SUV. Προσφέρει καλύτερη περιφερειακή ορατότητα και το μεγάλο εύρος στις ρυθμίσεις βοηθά να τη φέρεις στα μέτρα σου και να βολευτείς.

Η σχεδίαση του ταμπλό ακολουθεί τις καθαρές γραμμές που μας έχει συνηθίσει η φίρμα όλα αυτά τα χρόνια και χωρίζεται πολύ όμορφα σε δυο επίπεδα. Ψηλά στο κέντρο βρίσκεται η 8άρα οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Περιστοιχίζεται από υψηλής ποιότητας πλαστικά με αυτά στο εμπρός και το πάνω μέρος του ταμπλό να είναι επενδυμένα με μαλακό υλικό. Η συναρμογή είναι κορυφαία και προσεγμένη ακόμα και στις λεπτομέρειες, ενώ η εργονομία στο υψηλό επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η Skoda.

Γενικά, από τη σχεδίαση και τις ταπετσαρίες, μέχρι φυσικά τα υλικά, το εσωτερικό του Karoq έχει έναν premium αέρα που δύσκολα συναντάς σε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Το ίδιο ισχύει και για κάποιες τεχνολογίες, όπως η ασύρματη φόρτιση κινητού ή δυνατότητα να τοποθετηθεί προαιρετικά ο αλά Audi πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display των 12,3”, τον οποίο δυστυχώς δεν φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμή μας.

Όπως και το συγγενικό SEAT Ateca, το νέο Karoq βασίζεται στην κοντή εκδοχή A1 της σπονδυλωτής πλατφόρμας MQB και είναι αισθητά μεγαλύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Σε σχέση με το Yeti είναι 16 πόντους μακρύτερο (4.382mm), 4,8 πόντους πιο φαρδύ (1.841 mm), αλλά και 8,8 πόντους πιο χαμηλό (1,603 mm). Σε σχέση με την Octavia από την άλλη το Karoq είναι λίγο φαρδύτερο, αλλά και κοντύτερο.

Χωροταξικά παραμένει κορυφαίο, θα φιλοξενήσει με περίσσια άνεση ακόμα και πέντε επιβάτες, ενώ από το Yeti μεταγγίστηκαν όλα αυτά τα στοιχεία που το έκαναν ένα από τα πιο πρακτικά SUV. Άφθονοι χώροι για τα καθημερινά μικροαντικείμενα στην καμπίνα και πολυμορφικότητα χάρη στο προαιρετικό σύστημα VarioFlex. Το τελευταίο ήταν τοποθετημένο στο αυτοκίνητό μας και αξίζει κάθε ένα από τα €350 που απαιτούνται για την απόκτησή του. Διαθέτει τρία ανεξάρτητα και συρόμενα πίσω καθίσματα που μπορούν να ανακληθούν, αναδιπλωθούν ή αφαιρεθούν τελείως για να αποκαλύψουν έναν τεράστιο και τετράγωνο χώρο φόρτωσης 1.810 lt. Στην κανονική του μορφή ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 479 lt έως 588 lt, ανάλογα με τη θέση των συρόμενων καθισμάτων.

Ασφάλεια και άνεση
Ο συνδυασμός του ντίζελ 1.6 TDI με τους 116 PS, το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς, είναι από αυτούς που θα απασχολήσουν περισσότερο την ελληνική αγορά. Κινεί σβέλτα τα 1.440 kg του Karoq και οι επιδόσεις που του προσφέρει είναι λίγο καλύτερες του Yeti με τον 1.6 TDI των 105 PS και του best seller της κατηγορίας Nissan Qashqai με τον 1.5 dCi των 110 PS. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 11”, την ώρα που το Yeti ήθελε 0,3” περισσότερα και το Qashqai 0,8”.

Για το εικονικό προσπέρασμα 80-110 km/h με 4η στο κιβώτιο το Karoq χρειάζεται 7,1”, όσο δηλαδή και το Qashqai, ενώ το Yeti χρειαζόταν για την ίδια διαδικασία 7,4”. Τα φρένα από την πλευρά τους είναι δυνατά, ακινητοποιούν το Karoq από τα 100 km/h σε μόλις 36,5 m και μαζί με τα συστήματα Front Assist, City Emergency Braking και το πλήρες πακέτο αερόσακων ενισχύουν την ασφάλεια που παρέχει το νέο τσεχικό SUV στους επιβάτες του.

Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω στις δικίνητες εκδόσεις, είναι προσανατολισμένη στην άνεση και τα καταφέρνει πολύ καλά στο συγκεκριμένο τομέα ακόμα σε light εκτός δρόμου διαδρομές. Παράλληλα εξασφαλίζει μικρή κλίση στις στροφές και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, ακόμα και όταν ο οδηγός αποφασίσει να ανεβάσει το ρυθμό του σε μια φιδίσια διαδρομή.

Στις καθημερινές μετακινήσεις και το ταξίδι, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η προσεγμένη ηχομόνωση, που δεν αφήνει το θόρυβο από την τραχιά λειτουργία του κινητήρα να περάσει στην καμπίνα, ολοκληρώνουν τη συνολικά πολύ καλή και αναβαθμισμένη σε σχέση με το παρελθόν, εικόνα του Karoq στο δρόμο.

Value for money
Όπως και σε κάθε άλλο μοντέλο της Skoda, το δυνατό σημείο του Karoq είναι η τιμή του και αυτά που περιλαμβάνει. Στην περίπτωση του 1.6 TDI, η τιμή ξεκινά από τις €21.900 για τη βασική έκδοση Ambition και φθάνουν μέχρι τις €26.800 για τη Style που επιβαρύνεται με περισσότερη φορολογία. Ο εξοπλισμός με τη σειρά του είναι πλήρης από την βασική κιόλας έκδοση, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων όλα τα απαραίτητα συστήματα ασφάλειας, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8”, ζάντες αλουμινίου 16” και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Τι λέει το DRIVE
Πιο ώριμο σε εμφάνιση και συνολικά αναβαθμισμένο από το μοντέλο που αντικαθιστά σε ποιότητα, άνεση και τεχνολογίες. Ένα εξαιρετικό οικογενειακό, στο πνεύμα της εποχής και σε σούπερ τιμή.
Τιμή Από €21.900
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 116 PS/3.250-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
0-400 m 17,8” @ 124,6 km/h
0-1.000 m 33,0” @ 154,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,9”
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (3η) 6,0”
80-110 km/h (4η) 7,1”
110-140 km/h (4η) 10,1”
110-140 km/h (5η) 14,0”
110-140 km/h (6η) 22,4”
Φρένα 100-0 km/h 36,5 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 120 g/km
Διαστάσεις 4.382 x 1.841 x 1.603 mm
Χώρος αποσκευών 521 lt (479 -588 lt με VarioFlex)
Βάρος 1.440 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία