Main menu

Αργύρης Τούντας
Παρασκευή, 11 Αυγούστου 2017 - 3:53μμ

Test drive: SEAT Ibiza 1.0 TSI Eco 115 PS

Με την ισχυρότερη έκδοση του 1.000άρη TSI, το νέο Ibiza βάζει και τις δυνατές επιδόσεις στη λίστα με τα προσόντα του.

Την ομολογουμένως μακρά περίοδο ηρεμίας στα σουπερμίνι, διαδέχτηκε η τρέχουσα που χαρακτηρίζεται με επιείκεια ως εκρηκτική.

Η νέα γενιά του Ibiza είναι μια από τις πιο σημαντικές ελεύσεις και η SEAT λέει πως παρότι διατίθεται μόνο ως 5θυρη πλέον, εξακολουθεί να τιμά την παράδοση που θέλει τους νέους ως βασικό στοιχείο της ύπαρξής της.

Με μήκος που αγγίζει τα 4,06 m είναι από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,56 m. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο η μεγαλύτερη αύξηση αφορά στο πλάτος που έφτασε τα 1,78 m, ενώ το ύψος είναι στα 1,44 m. Μέσα από τους θόλους του αμαξώματος, κρύβονται μετατρόχια 1.525 mm μπροστά και 1.505 πίσω.

Ταυτότητα
Το νέο Ibiza έκοψε τους σχεδιαστικούς δεσμούς με το παρελθόν, η οποία ειρήσθω εν παρόδω αποτελεί την πρώτη εφαρμογή της ολοκαίνουργιας και στιβαρότατης πλατφόρμας MQB A0. Επάνω της θα πατήσουν όλα τα μελλοντικά μικρά του ομίλου Volkswagen. Οι έντονες ακμές στο προφίλ του νέου μοντέλου έχουν ξεκάθαρα εμπνευστεί από το μεγαλύτερο Leon, υιοθετώντας αυτό που στη σύγχρονη αυτοκίνηση ονομάζεται εταιρική ταυτότητα.



Η καμπίνα του είναι προσηλωμένη στην ουσία της γεροδεμένης αίσθησης, του εργονομικού χειρισμού και της ευχρηστίας. Σαφώς θα προτιμούσες πλαστικά με μαλακή υφή, όμως η συναρμογή είναι πολύ φροντισμένη και τελικά αυτό που μένει είναι η προσεγμένη ηχομόνωση, οι μπόλικοι αποθηκευτικοί χώροι και η εξαιρετική θέση οδήγησης: Σε λίγα σουπερμίνι μπορείς να βολευτείς τόσο, ανεξαρτήτως σωματικής διάπλασης.

Από πλευράς ευρυχωρίας, τέσσερις ενήλικοι θα χωρέσουν χωρίς περιορισμούς, με επαρκέστατο πλάτος και χώρο για το κεφάλι. Δε μιλάμε πάντως για κορυφαίους χώρους με τα δεδομένα της κατηγορίας, σε αντίθεση με το πορτμπαγκάζ η ονομαστική χωρητικότητα του οποίου είναι η κορυφαία στα 355 lt. Ξεπερνά δηλαδή ακόμα και μερικά μικρά οικογενειακά μοντέλα. Η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων δε δημιουργεί επίπεδο χώρο, το άνοιγμα φόρτωσης όμως και το μπες βγες στο πίσω κάθισμα είναι όσο άνετα χρειάζεται να είναι.

Τουρμπουσόν
Ο 1.000άρης TSI κινητήρας ολοκληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τον αθλητικό χαρακτήρα που παραδοσιακά έχει το Ibiza. Πρόκειται για έναν από τους καλύτερους εκπρόσωπους της σχολής των 3κύλινδρων τούρμπο 1.000 cc, με 115 ίππους και 20,4 kgm μεταξύ 2.000 και 3.500 rpm. Είναι πρόθυμος από χαμηλά, με πολύ καλή ευστροφία και γραμμικό τράβηγμα μέχρι τον κόφτη των 6.500 rpm.

Δεν είναι ο πιο ραφιναρισμένος του είδους, όμως η ηχομόνωση σημαίνει χαμηλό επίπεδο συνολικού θορύβου κι αυτό ενισχύει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που εξ’ αρχής σου δίνει το νέο σουπερμίνι της SEAT.

Με 9 kg/PS για το αμάξωμα των 1.030 kg κι ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με σωστή κλιμάκωση, γλυκό κούμπωμα και λογική διαδρομή, το Ibiza πέτυχε το ταχύτερο 0-100 km/h που έχουμε μετρήσει ποτέ σε αυτοκίνητο με 1.000άρη κινητήρα: 8,8”. Από εκεί και μετά πάντως δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακό παραμένει όμως κορυφαίο για την κατηγορία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το SEAT Ibiza 1.0 TSI Eco 95 PS

Πολύ δυνατές είναι και οι ρεπρίζ, στις οποίες είναι αισθητά ταχύτερο από την έκδοση των 95 ίππων. Με δύο λόγια, μιλάμε για ένα απόλυτα καθημερινό σουπερμίνι που μπορεί να κινηθεί με ρυθμό που λίγα χρόνια παλιότερα ακόμα και τα μικρά GTi θα ζήλευαν.

Και μάλιστα χωρίς κανένα κόπο ή ταλαιπωρία, αφού η ανάρτηση είναι άνετη και αποσβένει πολύ καλά ακόμα και τις μεγάλες λακκούβες. Στα χέρια σου φτάνει αρκετά καθαρή αίσθηση από το εμπρός σύστημα και το πάντρεμα του σφιχτού με το άνετο είναι σίγουρα επιτυχημένο: Αφενός ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας δεν αντιδρά ξερά, αφετέρου η κλίση του αμαξώματος είναι περιορισμένη. Ως εκ τούτου, το κράτημα είναι εξαιρετικό τουλάχιστον με τους έξτρα 16άρηδες τροχούς του αυτοκινήτου της δοκιμής- και παρότι δεν είναι ιδιαίτερα παιχνιδιάρικο, γρήγορα εκτιμάς την ώριμη και την ποιοτική κύλιση.



Άριστη είναι η εικόνα και στον ανοιχτό δρόμο, υπογραμμίζοντας πως ναι μεν παραμένει ευχάριστο και αποτελεσματικό για το δραστήριο οδηγό, πλέον όμως υπηρετεί καλύτερα τον πιο συντηρητικό.

Να σημειώσουμε ότι το ESP δεν απενεργοποιείται, η επέμβασή του όμως είναι αρκετά διακριτική και δεν ενοχλεί πλην της περίπτωσης που για κάποιο λόγο ακουμπήσεις το φρένο ενώ στρίβεις. Στο κομμάτι της επιβράδυνσης η εικόνα δεν είναι κορυφαία αλλά είναι παραπάνω από αποδεκτή, με 100-0 km/hσε 39,4 m. Το πεντάλ είναι λίγο απότομο στην αρχή της διαδρομής του, αλλά η αντοχή του συστήματος στην παρατεταμένη χρήση εξαιρετική.

Δικαιολογεί τη διαφορά
Με την έκδοση Style να ξεκινάει από τα € 13.550, το 115άρι Ibiza είναι € 500 ακριβότερο από το 95άρι. Και με βάση τη διαφορά στις επιδόσεις τη δικαιολογεί απόλυτα, χωρίς μάλιστα να καίει παραπάνω.

Τα 6,6 lt/100 km του SEAT είναι πρακτικά ίδια μα της έκδοσης των 95 PS και προφανώς καθόλου υπερβολικά. Στα τέλη κυκλοφορίας επίσης δεν προκύπτει κάποια αξιοσημείωτη διαφορά, ούτε και αλλάζει το καθημερινό ελεύθερο στον πράσινο Δακτύλιο της Αθήνας. Η εγγύηση των μηχανικών μερών είναι τέσσερα χρόνια ή 80.000 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το SEAT Leon 1.6 TDI

Ο εξοπλισμός της έκδοσης Style δεν είναι ιδιαίτερα πλούσιος αλλά τίποτα το ουσιαστικό δε λείπει, ούτε σε επίπεδο άνεσης ούτε σε επίπεδο ασφάλειας. Εάν πάντως θέλεις κάτι πλουσιότερο, θα πρέπει να ανέβεις στην Xcellence των € 15.050, η οποία περιλαμβάνει και στοιχεία όπως η προειδοποίηση για επικείμενη σύγκρουση και το αυτόματο φρενάρισμα -για την πόλη- με αναγνώριση πεζών. Στα ίδια ακριβώς χρήματα, διατίθεται και η έκδοση FR που έχει σπορ ανάρτηση και προσανατολισμό για τους πιο ανήσυχους οδηγικά.

Όπως και να έχει, το Ibiza είναι πλέον ένα εντυπωσιακά ολοκληρωμένο σουπερμίνι με περισσότερο υποψήφιο αγοραστικό κοινό από ποτέ. Γι’ αυτό και δικαιώνεται η επιλογή της SEAT να κάνει ένα βήμα πίσω σε νεανικό χαρακτήρα και να του δώσει πιο σοβαρή εικόνα, ώστε να δει τις πωλήσεις του να ανεβαίνουν.

Τι λέει το DRIVE
Σε ένα πακέτο που έτσι κι αλλιώς δε λείπει τίποτα, ο 115άρης TSI έρχεται να δώσει και κορυφαίες επιδόσεις, χωρίς παράλογα υψηλότερη τιμή ή αλλοίωση της οικονομίας που κάνεις στην καθημερινότητα.

Τιμή από € 13.550
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8”
0-160 km/h 25,9”
0-400 m 16,5” @ 136,2 km/h
0-1.000 m 30,5” @ 167,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,8”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (4η) 7,9”
80-110 km/h (5η) 8,5”
110-140 km/h (5η) 10,4”
110-140 km/h (6η) 14,4”
Φρένα 100-0 km/h 39,4 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 4.059 x 1.780 x 1.444 mm
Πορτμπαγκάζ 355 lt
Βάρος 1.030 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία