Main menu

Παναγιώτης Πανάγος
Δευτέρα, 9 Οκτωβρίου 2017 - 12:57μμ

Test drive: Opel Crossland X 1.2 Turbo AT6

Η αυτόματη έκδοση του νέου Crossland X είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η γκάμα του γερμανικού crossover.

Εάν κάποιος δει την γκάμα μοντέλων της Opel θα καταλάβει εύκολα το λόγο δημιουργίας του νέου CUV (Crossover Utility Vehicle) με την ονομασία Crossland X. Αυτό που δεν θα αντιληφθεί εύκολα κάποιος είναι ο λόγος για τον οποίο η Opel επέλεξε το νέο μοντέλο να έχει παρεμφερείς διαστάσεις με το Mokka X.

Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, που τώρα αποτελεί κομμάτι του Groupe PSA μαζί με τις Peugeot, Citroen και DS Automobiles, το Mokka X είναι ένα SUV με μυώδη εμφάνιση και δυνατότητα επιλογής έκδοσης με τετρακίνηση. Αντίθετα, το Crossland X είναι ένα αστικό crossover που δίνει έμφαση στους χώρους και στην πρακτικότητα.

Αυτό σημαίνει ότι όλες οι εκδόσεις του νέου CUV της Opel είναι προσθιοκίνητες, ενώ η πιο «εκλεπτυσμένη» εμφάνιση φροντίζει για τον πιο αστικό χαρακτήρα του μοντέλου.

Η σχεδίαση του νέου Crossland X φωνάζει από μακριά Opel. Στο εμπρός μέρος βρίσκουμε τη νέα μάσκα της φίρμας με τα «φτερά» που αγκαλιάζουν το σήμα να εκτείνονται νοητά μέχρι τα άκρα, μέσω των φώτων που διαθέτουν φώτα ημέρας τύπου LED σε σχήμα μπούμερανγκ. Το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο ακολουθούν και τα πίσω φώτα, ενώ στο πλάι κυριαρχεί η κλασική «λεπίδα» της Opel.

Άλλο ένα σχεδιαστικό highlight του νέου Crossland X είναι η «αιωρούμενη» οροφή που θυμίζει το μικρό niche μοντέλο της Opel, το Adam. Ακόμα, το νέο μοντέλο έχει και μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες σε σχέση με το Mokka X, στοιχείο που αναβαθμίζει την ορατότητα και βοηθά στη δημιουργία μιας πιο ευήλιας και αεράτης καμπίνας.

Τα νέα διοικητικά δεδομένα στη γερμανική εταιρία έφεραν και αλλαγές στην κατασκευή των νέων μοντέλων. Το Crossland X είναι το πρώτο μοντέλο της Opel που έχει πάτωμα του γαλλικού ομίλου, θα το χρησιμοποιήσει και η επόμενη γενιά του Peugeot 2008, ενώ γαλλικής καταγωγής είναι και οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με τους οποίους εφοδιάζεται.

Αγχολυτικό
Την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.6 των 99 ίππων τη δοκιμάσαμε πριν από μερικές εβδομάδες. Σειρά τώρα έχει η βενζινοκίνητη γκάμα που απαρτίζεται από δύο εκδόσεις του βραβευμένου 3κύλινδρου 1.2 PureTech, με 81 ή 110 ίππους. Οι διαφορές στις δύο εκδόσεις ισχύος εντοπίζονται στην ύπαρξη άμεσου ψεκασμού και τουρμπίνας στην ισχυρή έκδοση των 110 ίππων. Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, με την 110άρα να μπορεί να συνδυαστεί και με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Η ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση που έρχεται στη χώρα μας είναι αυτή των 110 ίππων (στο εξωτερικό υπάρχει και με 130 ίππους) και των 20,9 kgm ροπής. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με την δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας, αναβαθμίζεται σε ευκολία χρήσης μέσα στην πόλη μιας και ο οδηγός δεν ασχολείται με το μέτριο λεβιέ της χειροκίνητης έκδοσης (το έχουμε οδηγήσει για λίγα km). Επιπλέον, η λειτουργία του κιβωτίου είναι καλή και πραγματοποιεί σε σωστό χρόνο τις αλλαγές σχέσεων. Οι επιδόσεις όμως που προσφέρει η συγκεκριμένη έκδοση δεν αποτελούν το δυνατό σημείο στην κατηγορία, παρόλο που είναι παντού ελαφρώς ταχύτερο από το πετρελαιοκίνητο με το χειροκίνητο κιβώτιο. Για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h χρειάζεται 12,9” και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 187 km/h. Το ίδιο μέτριο πρόσωπο παρουσιάζουν σε απόδοση και τα φρένα, καθώς για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h χρειάζεται ακριβώς 40 m, με το μεσαίο όμως πεντάλ να διαθέτει σωστή διαδρομή και καλή αίσθηση.

Στο δρόμο, η 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του κινητήρα θα κάνει αισθητή την παρουσία της μόνο σε αστικές συνθήκες. Αυτό όμως δεν είναι απαραιτήτως αρνητικό, μιας η χροιά του 1.2 PureTech είναι συγκρατημένη και ιδιαίτερη. Σε αυτές τις συνθήκες θα εκτιμήσετε το ελαφρύ και γρήγορο σε αίσθηση τιμόνι, αλλά όχι και το χαμηλό θόρυβο που έρχεται από την εμπρός ανάρτηση κατά την έκτασή της. Σε ταχύτερο ρυθμό, η ανάρτηση λειτουργεί καλύτερα, ενώ ο κινητήρας σχεδόν δεν ακούγεται. Η άνεση που παρέχει κυμαίνεται καλή σε γενικές γραμμές, κάτι που ισχύει και για τον έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές. Δύσκολα θα τρομάξει τον οδηγό του, ενώ αν πιεστεί θα παρουσιάσει μια μικρή τάση υποστροφής που θα τιθασευτεί αμέσως από το μη απενεργοποιούμενο σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.

Πρακτικό και ευρύχωρο
Η σχεδίαση της καμπίνας είναι Opel και αποτελείται από καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά, με τη συναρμογή να βρίσκεται σε καλό επίπεδο. Οι χώροι που προσφέρει είναι πολύ καλοί, με τη χωροταξική μελέτη των Γερμανών να παίρνει άριστα και να διακρίνεται μεταξύ των ανταγωνιστών του. Θα χωρέσουν με άνεση τέσσερις ενήλικοι και το συρόμενο πίσω κάθισμα της πλούσιας έκδοσης εξοπλισμού που εφοδιάζει αποκλειστικά την αυτόματη έκδοση, θα φροντίσει να μοιράσει το χώρο όπως εσείς θέλετε. Έτσι, ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 410 έως 520 λίτρα, τιμή που είναι κορυφαία για την κατηγορία. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές και έχουν σεβαστό μέγεθος, ενώ εάν κάτι θυμίζει το γαλλικό όμιλο είναι το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων.

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, η αυτόματη έκδοση του Crossland X συνδυάζεται μόνο με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού X-Clusive που περιλαμβάνει πληθώρα στοιχείων άνεσης και ασφάλειας. Με αυτά τα δεδομένα, η τιμή των 21.800 ευρώ γίνεται πιο εύπεπτη, ενώ εάν συνυπολογίσετε τα πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, τη στάνταρ υπηρεσία OnStar και ότι την συνοδεύει (WiFi hotspot και δωρεάν 100 GB), τότε αντικρίζουμε ένα ολοκληρωμένο και επίκαιρο μοντέλο της κατηγορίας των μικρών crossover.

Τι λέει το DRIVE
Η ακριβότερη βενζινοκίνητη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο δείχνει να είναι και η πιο ολοκληρωμένη. Δεν φέρνει την επανάσταση στον τομέα των επιδόσεων, αλλά καταφέρνει να διακριθεί σε αρκετούς τομείς και η διαφορά τιμής των 1.200 ευρώ για το αυτόματο κιβώτιο αξίζει και με το παραπάνω.
Τιμή Από €21.800
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm/1.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,9”
0-140 km/h 28,1”
0-400 m 18,6” @ 118,9 km/h
0-1.000 m 34,4” @ 149,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,8”
50-80 km/h  4,3”
80-110 km/h  7,1”
110-140 km/h 12,6”
Φρένα 100-0 km/h 40,0 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 121 g/km
Διαστάσεις 4.212 x 1.765 x 1.605 mm
Χώρος αποσκευών 410 - 520 lt
Βάρος 1.290 kg
Μετρήσεις DRIVE
Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία