Main menu

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης
Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου 2018 - 2:30μμ

Test drive: Volkswagen Golf 1.4 TGI

Λειτουργεί με δύο καύσιμα, φυσικό αέριο και βενζίνη, και έχει απίστευτα χαμηλό κόστος κίνησης.

Το VW Golf είναι επί χρόνια το αδιαμφισβήτητο best-seller της ευρωπαϊκής αγοράς. Ένας βασικός λόγος γι’ αυτό είναι το γεγονός ότι διατίθεται με όλα τα κινητήρια συστήματα.

Πέρα από τα κλασικά βενζινοκίνητα TSI και πετρελαιοκίνητα TDI, υπάρχει το επαναφορτιζόμενο υβριδικό GTE, το αμιγώς ηλεκτρικό e-Golf και τέλος το TGI διπλού καυσίμου, που λειτουργεί με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) και με βενζίνη.

Ο κινητήρας του TGI είναι ο γνωστός 1.4 TSI που έχει υποστεί μετατροπές ώστε να μπορεί να καίει και φυσικό αέριο. Η ιπποδύναμή του έχει μειωθεί από τους 125 στους 110 PS και η ροπή παραμένει στα 20,4 kgm, αλλά αποδίδεται σε ένα ελαφρώς στενότερο φάσμα στροφών.

Η τροφοδοσία του σε βενζίνη γίνεται από το ίδιο ρεζερβουάρ 50 λίτρων, ενώ για το αέριο υπάρχουν δύο κύλινδροι συνολικής χωρητικότητας 15 kg κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Κατά συνέπεια, η χωρητικότητά του έχει μειωθεί από τα 380 στα 291 λίτρα και αντί για ρεζέρβα υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού.

Μόλις 4,1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα
Λόγω των κυλίνδρων αποθήκευσης του CNG, το Golf TGI ζυγίζει 71 kg παραπάνω από το TSI. Και καθώς έχει και 15 PS λιγότερους, θα περίμενε κανείς να είναι αισθητά πιο αργό από το αμιγώς βενζινοκίνητο. Όμως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν απρόσμενα γρήγορο – ίσως επειδή ήταν στην απλή έκδοση Comfortline (όπως όλα τα TGI στην Ελλάδα) και δεν ξεπερνούσε τα 1.260 kg.

Τα ηλεκτρονικά μας όργανα μετρήσεων έδειξαν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,7” και 0-1.000 m σε 31,3” – επιδόσεις πολύ καλές για μικρομεσαίο μοντέλο αυτού του κυβισμού. Αντίστοιχα καλές ήταν και οι ρεπρίζ εν κινήσει, με το προσπέρασμα των 80-110 km/h με και να απαιτεί αντίστοιχα 4,8” και 6,0”. Για να συγκρίνετε, οι επιδόσεις του ντίζελ Golf 1.6 TDI είναι 0-100 km/h σε 10,4”, 0-1.000 m σε 32,1” και 80-110 με 3η/4η σε 5,2”/7,1”. To αεριοκίνητο είναι πιο γρήγορο παντού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το VW Golf 1.6 TDI

Ο λόγος που συγκρίνουμε το TGI με το TDI είναι επειδή το πετρελαιοκίνητο είναι το Golf με τη χαμηλότερη κατανάλωση. Όμως το φυσικό αέριο είναι πολύ πιο φθηνό από το ντίζελ (0,89 €/kg έναντι 1,33 €/lt) με αποτέλεσμα η μετακίνηση με το TGI να κοστίζει πάνω από 50% λιγότερο (€4,1 αντί €8,7 ανά 100 km). Η διαφορά είναι τεράστια, ενώ το TGI υπερέχει ακόμα και στα πάγια έξοδα, λόγω μικρότερου κυβισμού και χαμηλότερων εκπομπών CO2 από το TDI (98 αντί 106 g/km).

Το Golf TGI ξεκινά πάντα με αέριο και μπορεί να καλύψει πάνω από 300 km με αυτό το καύσιμο. Όταν εξαντληθεί το CNG, ο κινητήρας γυρίζει αυτόματα και ανεπαίσθητα σε βενζίνη και μπορεί να κάνει άλλα 750 km. Και με τα δύο καύσιμα λειτουργεί ιδιαίτερα ομαλά και ήσυχα, με καλή απόκριση στο γκάζι και γραμμική απόδοση από τις 1.500 έως και τις 6.500 rpm. Τον κινητήρα συμπληρώνει ένα καλό κιβώτιο 6 ταχυτήτων με σωστά διαλεγμένες σχέσεις και αρκετά εύχρηστο λεβιέ.

Αν εξαιρέσουμε το μικρότερο πορτμπαγκάζ, το TGI είναι σαν οποιοδήποτε συνηθισμένο Golf: ευρύχωρο, καλοφτιαγμένο, ασφαλές κι ευχάριστο στην οδήγηση. Στην έκδοση Comfortline δεν έχει πολυτελή εξοπλισμό, αλλά είναι ακόμη πιο άνετο στο δρόμο λόγω των τροχών 15 ιντσών με τα 65άρια λάστιχα. Μπορεί να μην εμπνέει τον λάτρη της σπορ οδήγησης, όμως είναι ένα ποιοτικό και λειτουργικό αυτοκίνητο που χαίρεσαι να χρησιμοποιείς καθημερινά.

Το Golf 1.4 TGI κοστίζει €21.800, δηλαδή €1.500 ακριβότερα από το αντίστοιχο 3κύλινδρο 1.0 TSI που έχει κι αυτό 110 PS, και μόλις €100 φθηνότερα από τo 1.5 TSI 130 PS βενζίνης και τo 1.6 TDI ντίζελ. Σε σχέση με τον βενζινοκίνητο ανταγωνισμό της κατηγορίας δεν είναι φθηνό, αλλά το κόστος χρήσης του είναι τόσο χαμηλό που η όποια διαφορά τιμής θα αποσβεστεί πολύ γρήγορα. Αρκεί βέβαια να κατοικείς κοντά σε ένα από τα λίγα (9) πρατήρια φυσικού αερίου που υπάρχουν στη χώρα. Υπάρχει πάντως σχέδιο ταχείας επέκτασης του δικτύου διανομής.

Τι λέει το DRIVE
Διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα του Golf, αλλά με 50% μικρότερο κόστος κίνησης από το ντίζελ 1.6 TDI. Αν έχεις πρόσβαση σε ένα από τα λίγα πρατήρια φυσικού αερίου, συμφέρει και με το παραπάνω.
Τιμή €21.800 (5d Comfortline)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/4.800-6.000 rpm, 20,4 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
0-160 km/h 28,5”
0-400 m 16,9” @ 132,3 km/h
0-1.000 m 31,3” @ 164,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,0”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (4η) 6,0”
110-140 km/h (4η) 7,6”
110-140 km/h (5η) 9,6”
Φρένα 100-0 km/h 39,6 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση αερίου 4,6 kg/100 km
Μέση κατανάλωση βενζ. 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 98 g/km
Διαστάσεις 4.258 x 1.799 x 1.492 mm
Χώρος αποσκευών 291 lt
Βάρος 1.260 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία