Main menu

Αλέξης Γαλανόπουλος
Τρίτη, 23 Μαΐου 2017 - 2:42μμ

Test drive: Land Rover Discovery 2.0 Sd4

Διαφορετικό σε εμφάνιση, πιο πρακτικό και πιο οικονομικό από ποτέ, το νέο Discovery θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για τον τίτλο του καλύτερου μεγάλου SUV της αγοράς.

Με το νέο Discovery, η Land Rover δεν ισχυρίζεται ότι έφτιαξε το ικανότερο SUV, αλλά «το καλύτερο οικογενειακό SUV» του κόσμου. Είναι ενδεικτικό ότι στο προσπέκτους η εταιρία αναφέρεται περισσότερο στην πρακτικότητα του 7θέσιου εσωτερικού και στη συνδεσιμότητα παρά στο τι κάνει εκτός δρόμου.

Υπάρχει άραγε λόγος να φοβόμαστε ότι το «Disco» άλλαξε χαρακτήρα ή μήπως οι ικανότητές του είναι τόσο δεδομένες που δεν έχει μείνει τίποτα πια να ειπωθεί για αυτές; Σε επίπεδο εμφάνισης, η αλλαγή είναι σαφώς τεράστια. Το εντελώς τετραγωνισμένο αμάξωμα του προηγούμενου Discovery έδωσε τη θέση του σε μια μυώδη σιλουέτα με πολλά χαρακτηριστικά που θυμίζουν Range Rover. Το πίσω μέρος εξακολουθεί να είναι υπερυψωμένο, με ένα διακριτικό σκαλοπάτι στην οροφή, αλλά είναι και μακρύτερο, παραπέμποντας σε στέισον. Το μεταξόνιο έχει κερδίσει τέσσερις πόντους, φτάνοντας τα 2,92 m, ενώ το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 14 πόντους, στα 4,97 m.

Θα ήταν λογικό αυτό να μεταφράζεται και σε μεγαλύτερο βάρος. Όμως η Land Rover σε αυτή τη γενιά εγκατέλειψε την αρχιτεκτονική του ξεχωριστού αμαξώματος-σασί (τύπου σκάλας) και υιοθέτησε ένα πλήρως αλουμινένιο πλαίσιο, αντίστοιχο με του Range Rover Sport, εξοικονομώντας έτσι… 480 kg -θεωρητικά. Το νούμερο που έδειξε η πλάστιγγα για το αυτοκίνητο της δοκιμής έφτασε 2.370 kg. Ακούγονται πολλά, είναι όμως 210 λιγότερα από εκείνα του προηγούμενου Discovery TDV6.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Range Rover Sport 2.0 Sd4

Στο εσωτερικό, η αλλαγή είναι ακόμα μεγαλύτερη και η ομοιότητα με το Range Rover Sport πιο έντονη. Η κεντρική κονσόλα είναι λίγο πιο αιχμηρή και πιο όρθια. Όμως βρίσκεις παντού τα ίδια υλικά, με ποιότητα υπεράνω κριτικής, τον ίδιο, αναδυόμενο περιστροφικό επιλογέα του κιβωτίου και τους ίδιους διακόπτες με την άριστη λειτουργία στο ταμπλό και στο τιμόνι. Η φαρδιά οθόνη 10” του συστήματος InControl Touch Pro είναι εύχρηστη, με άμεση απόκριση και εντυπωσιακά γραφικά. Εντυπωσιακή είναι και η πληθώρα αποθηκευτικών χώρων. Δύσκολα θα καταφέρεις να γεμίσεις τα δύο ντουλαπάκια εμπρός από το συνοδηγό και το μεγάλο χώρο κάτω από το υποβραχιόνιο. Όμως ακόμα και τότε, θα υπάρχει χώρος για… τέσσερα τάμπλετ κάτω από τις -συρόμενες- ποτηροθήκες στην κονσόλα και λίγος ακόμα για κινητά και πορτοφόλια, στην κρυφή θήκη πίσω από τα χειριστήρια του κλιματισμού.



Ο οδηγός κάθεται τόσο ψηλά που ακόμα και τα αντίστοιχου μεγέθους SUV του φαίνονται μικρά μέσα από το παρμπρίζ του Discovery. Η θέση είναι σχετικά όρθια και πολύ άνετη, τουλάχιστον με τα πολλαπλώς ρυθμιζόμενα, ηλεκτρικά καθίσματα του αυτοκινήτου της δοκιμής. Όσοι κάθονται στη μεσαία σειρά έχουν άπλετο χώρο για το κεφάλι και μόνο αν έχουν αρκετά μακριά πόδια ίσως παραπονεθούν για το πόσο χαμηλά είναι τοποθετημένο το κάθισμα. Αλλά αρκεί να βάλουν κάτι ενδιαφέρον να δουν στις οθόνες 8,0” που έχουν μπροστά τους, συνδέοντας ό,τι θέλουν στις ξεχωριστές θύρες USB και HDMI που υπάρχουν γι’ αυτούς, για να ξεχαστούν. Οι επιβάτες της τρίτης σειράς δεν έχουν τέτοιες πολυτέλειες, εκτός από τη δυνατότητα φόρτισης συσκευών, έχουν όμως αρκετό χώρο, αφού το Discovery είναι ένα πραγματικό 7θέσιο. Με το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου να μπορεί να λειτουργήσει ως WiFi Hotspot για έως και οκτώ συσκευές, όσοι δεν εκτιμούν τη θέα από τα παράθυρα ή τη διπλή ηλιοροφή μπορούν να μείνουν κολλημένοι στις οθόνες τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volvo XC90 D5 AWD

Όταν για τις αποσκευές απαιτούνται περισσότερα από τα 258 lt της 7θέσιας διαμόρφωσης, τα καθίσματα της μεσαίας και της τρίτης σειράς εξαφανίζονται όλα μαζί ή το καθένα ξεχωριστά στο πάτωμα, με το πάτημα των αντίστοιχων πλήκτρων. Η διαδικασία μπορεί να γίνει και εξ αποστάσεως, μέσω εφαρμογής σε smartphone. Τα 1.137 lt που ανακοινώνει η Land Rover για την 5θέσια διάταξη είναι μετρημένα μέχρι την οροφή, αλλά όπως και να ’χει, ο χώρος είναι αρκετά μεγάλος. Η πέμπτη πόρτα δεν είναι διαιρούμενη, όπως στο προηγούμενο Discovery, υπάρχει όμως ένα ανεξάρτητο, εσωτερικό πορτάκι που ανοίγει ηλεκτρικά. Και όταν βρίσκεται σε οριζόντια θέση είναι ικανό να αντέξει βάρος έως 300 kg. Έτσι, μπορούν να καθίσουν εκεί -κάπως στριμωγμένοι- τρεις ενήλικοι για να βγάλουν τα λασπωμένα παπούτσια τους κάτω από την προστασία της πέμπτης πόρτας. Και για να μη δυσκολευτούν, το αυτοκίνητο μπορεί να κατέβει στη χαμηλότερη θέση της αερανάρτησης με το πάτημα ενός πλήκτρου. Ή αντίθετα, να ψηλώσει, αν κάποιος κάθεται εκεί για να παρακολουθήσει κάτι και θέλει να βλέπει καλύτερα.

Κάτω από το καπό του Discovery Sd4 βρίσκεται ένας αλουμινένιος 4κύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα μόνο δύο λίτρων. Το νεότερο μέλος της οικογένειας Ingenium διαθέτει δύο σειριακά τοποθετημένα τούρμπο, με το μικρό να διαθέτει πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, και πετυχαίνει απόδοση 3λιτρου: Η ισχύς φτάνει τους 240 PS και η ροπή τα 51,0 kgm από τις 1.500 rpm. Ο συνδυασμός του με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF είναι ιδανικός. Οι αλλαγές περνούν απαρατήρητες και γίνονται αισθητές μόνο σε έντονο φρενάρισμα, όταν το κιβώτιο κατεβάζει σχέσεις για να βοηθήσει στην επιβράδυνση. Σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση που δεν αφήνει τον ήχο του κινητήρα να περάσει στην καμπίνα ούτε με γενναίο πάτημα του γκαζιού, η ατμόσφαιρα μέσα στο «Disco» είναι σχεδόν χαλαρωτική, όπως ταιριάζει στο χαρακτήρα του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Mercedes-Benz GLE 350 d 4MATIC

Σε απόλυτα νούμερα, το Discovery Sd4 είναι γρηγορότερο παντού από το προηγούμενο TDV6. Το 80-110 km/h σε 4,9” αντί για 6,8”, είναι ενδεικτικό της διαφοράς. Όμως το επίσης δίλιτρο, αλλά και κατά 300 kg ελαφρύτερο Volvo XC90 D5 των 225 PS, είναι γρηγορότερο (4,2”), ενώ το Audi Q7 3.0 TDI των 272 PS είναι σε δική του κλάση (3,2”). Έτσι, όσοι ψάχνουν κορυφαίες επιδόσεις σίγουρα μπορούν να βρουν γρηγορότερα SUV. Όμως παραμένει εξίσου βέβαιο ότι η συγκεκριμένη έκδοση του Discovery δεν είναι λύση ανάγκης, αλλά μια πολύ ισορροπημένη επιλογή. Ικανοποιητική είναι και η επίδοση στα φρένα, αφού τα 42,1 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h δεν είναι πολλά για ένα όχημα 2,4 τόνων με λάστιχα M+S.



Στο δρόμο, αρκεί μια βόλτα για να διαπιστώσεις ότι η αίσθηση βάρκας σε φουσκοθαλασσιά του προηγούμενου Discovery απουσιάζει, κάτι που έχει και θετικές και αρνητικές προεκτάσεις. Θετικές, διότι το τιμόνι δεν έχει την ίδια ασάφεια στην ευθεία, το εμπρός μέρος είναι πολύ πιο υπάκουο στις στροφές και η κλίση πολύ περιορισμένη. Και αρνητικές, διότι το κορυφαίο επίπεδο άνεσης που χαρακτήριζε κάθε «Disco» με αερανάρτηση δεν υπάρχει πια. Ή τουλάχιστον όχι όταν τα λάστιχα έχουν διαστάσεις 275/45 R21. Ο τρόπος που περνά από τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου μπορεί να χαρακτηριστεί ισοπεδωτικός. Την περισσότερη ώρα, η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική, όμως το τράνταγμα από τις πιο γερές λακκούβες της πόλης φτάνει στο πλαίσιο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Audi Q7 3.0 TDI quattro

Η Land Rover δεν επιχείρησε ποτέ να προσδώσει σπορ στοιχεία στη συμπεριφορά του Discovery. Το μειωμένο βάρος το έχει κάνει πιο ευχάριστο και πιο ικανό στη σβέλτη οδήγηση. Όμως και πάλι θα γείρει περισσότερο και θα υποστρέψει πιο εύκολα απ’ ό,τι αντίστοιχα SUV με πιο ασφάλτινο προσανατολισμό, εν μέρει και λόγω των ελαστικών M+S. Το ότι σου επιβάλλει έναν πιο ήπιο ρυθμό είναι μάλλον μέρος του αγχολυτικού χαρακτήρα του. Όταν ταξιδεύεις με λιγότερα από 140 km/h, οπότε και ο αεροδυναμικός θόρυβος δεν είναι έντονος και η κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 10,0 lt/100 km, βρίσκεται στο στοιχείο του.

Ή μάλλον, λάθος: Το Discovery βρίσκεται στο στοιχείο του όταν τελειώσει η άσφαλτος. Ειδικά όταν είναι εξοπλισμένο με κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού και κεντρικό διαφορικό με δυνατότητα κλειδώματος, και βέβαια με την αερανάρτηση. Η οποία στην ψηλότερη θέση της σηκώνει την κοιλιά στους 28,3 πόντους από το έδαφος και δημιουργεί γωνία προσέγγισης 34, αναχώρησης 30 και ράμπας 27,5 μοιρών. Δεν ξέρω αν ο χωματόδρομος τρομάζει όταν βλέπει το «Disco», πάντως ως οδηγός έχεις κάθε δικαίωμα να είσαι ατρόμητος. Για τα περισσότερα εμπόδια δεν χρειάζεται καν κάποιο από τα πέντε εκτός δρόμου προγράμματα του Terrain Response 2. Αν βρεις τα σκούρα, επιλέγεις το κατάλληλο και απλώς… συνεχίζεις.



Για παράδειγμα, σταματώντας πάνω σε παχιά άμμο, οι τροχοί σπινάρουν στην επανεκκίνηση. Πριν αρχίσεις όμως να φτιάχνεις στο μυαλό σου εικόνες με το κήτος των 2,5 τόνων θαμμένο στην άμμο και μέλη περιβαλλοντικών οργανώσεων να το σπρώχνουν προς τη θάλασσα, επιλέγεις το Sand, ξεκολλάει και φεύγεις. Το ίδιο αδιάφορα περνά από νεροφαγώματα, ξεκινά σε γλιστερό, ανηφορικό γρασίδι και βγαίνει από λασπωμένες γούβες. Ενώ το μέγιστο βάθος νερού στο οποίο μπορεί να «κολυμπήσει» έχει αυξηθεί από τους 70 πόντους του προηγούμενου στους 90. Ουσιαστικά, μόνο από σκασμένο λάστιχο μπορεί να ακινητοποιηθείς εκτός δρόμου. Κι αν έχεις φροντίσει να αντικαταστήσεις τη ρεζέρβα ανάγκης με έναν κανονικό τροχό, που χωρά στη θέση της κάτω από το πάτωμα, δεν θα έχεις πρόβλημα ούτε τότε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Land Rover Discovery Sport TD4 180 PS

Το βασικότερο πρόβλημα που ίσως αντιμετωπίσεις με το Discovery είναι το πώς θα το αποκτήσεις. Τα περισσότερα από τα στοιχεία εξοπλισμού που αναφέρθηκαν παραπάνω δεν είναι στάνταρ ούτε στην κορυφαία έκδοση HSE Luxury (€92.600). Το αυτοκίνητο της δοκιμής ξεπερνά αρκετά τις €100.000, λεφτά στα οποία εύκολα βρίσκεις γρηγορότερα SUV, με καλύτερη συμπεριφορά στην άσφαλτο. Σε αυτό το επίπεδο τιμής, ίσως ο χαμηλός κυβισμός του «Disco», αλλά και το ότι άνετα καίει λιγότερα από 12 lt/100 km στις καθημερινές μετακινήσεις, να μην έχουν πια και τόση σημασία. Και είναι κρίμα, διότι αποτελούν αναπόσπαστα στοιχεία του συνόλου. Ενός συνόλου με τόσο ολοκληρωμένο χαρακτήρα που κάλλιστα μπορεί να είναι «το καλύτερο οικογενειακό SUV».

Τι λέει το DRIVE
Άριστο εκτός δρόμου και βελτιωμένο εντός, με απίστευτα πρακτικό εσωτερικό και κινητήρα φορολογικό ατού. Εφόσον μπορείς να το αποκτήσεις δύσκολα θα βρεις κάτι αρνητικό να του προσάψεις.
Τιμή Από €68.500
Τεχνολογία 1.999 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, δύο τούρμπο, 240 PS/4.000 rpm, 51,0 kgm/1.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 9,8”
0-160 km/h 27,3”
0-400 m 16,9” @ 132,2 km/h
0-1.000 m 31,1” @ 167,5 km/h
50-110 km/h με αλλαγές 8,3”
50-80 km/h 3,6”
80-110 km/h 4,9”
110-140 km/h 7,7”
Φρένα 100-0 km/h 42,1 m
Τελική ταχύτητα 207 km/h
Μέση κατανάλωση 11,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 από 165 g/km
Διαστάσεις 4.970 x 2.073 x 1.846 mm
Χώρος αποσκευών** 1.137 lt
Βάρος 2.370 kg
*Μετρήσεις Drive, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία **Μέχρι την οροφή

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία