Main menu

Παναγιώτης Πανάγος
Δευτέρα, 12 Ιουνίου 2017 - 3:43μμ

Test drive: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Η νέα γενιά του Honda Civic μας προϊδεάζει για το μέλλον της ιαπωνικής φίρμας σε όλους τους τομείς.

Το Civic αποτελεί το ιερό τοτέμ της Honda και είναι το σήμα κατατεθέν της. Είναι τέτοια η σημαντικότητα του μοντέλου που οι Ιάπωνες μηχανικοί και σχεδιαστές δαπάνησαν το 10% του ετήσιου τζίρου της εταιρείας στο τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης για τη δημιουργία του νέου μοντέλου. Για να σας δώσουμε μια τάξη μεγέθους, η πλειονότητα των σύγχρονων αυτοκίνητων απαιτεί περίπου το 3% με 5% του ετήσιου τζίρου για την έρευνα και εξέλιξή τους.

Το νέο ευρωπαϊκών προδιαγραφών Civic έχει αλλάξει ριζικά σχεδιαστικά και έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις. Το αποτέλεσμα είναι το μήκος του 5θυρου να φτάνει τα 4.497 mm και να τοποθετείται πλέον εμπορικά ανάμεσα σε δύο κατηγορίες. Σε συνδυασμό μάλιστα με το μεγαλύτερο πλάτος, αλλά και το μικρότερο συνολικά ύψος, το αποτέλεσμα είναι ένα πιο δυναμικό παρουσιαστικό. Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται είναι νέα και αποτελείται από λιγότερα κομμάτια. Διαθέτει αυξημένη ακαμψία κατά 52% με νέο πυκνότερο τρόπο συγκόλλησης και, παρά το γεγονός ότι έχει αυξήσει αρκετά τις διαστάσεις του νέου Civic, δεν έχει ανεβάσει το βάρος -ζυγίζει όσο και το προηγούμενο Civic 1.8 των 140 ίππων.

Αλλαγές υπάρχουν και στην ανάρτηση, με την πίσω να είναι πλέον πολλαπλών συνδέσμων. Κάτι που δεν συναντάς εύκολα στην κατηγορία των μικρών οικογενειακών λόγω κόστους και όγκου. Επιπλέον, διαθέτει υδραυλικές βάσεις στην ανάρτηση, βελτιώνοντας έτσι τη λειτουργία της. Αυτά, σε συνδυασμό με το μακρύτερο κατά δέκα πόντους μεταξόνιο και το πιο φαρδύ πίσω μετατρόχιο, βοήθησαν να αποκτήσει μεγαλύτερο αποτύπωμα στο δρόμο και πιο ομοιογενή και ώριμα οδικά χαρακτηριστικά.

Tetris experts
Όπως είναι λογικό, οι μεγαλύτερες διαστάσεις ευνόησαν τους χώρους και χάρη στο μεταξόνιο των 2,7 μέτρων, οι πίσω επιβάτες νοιώθουν ιδιαίτερα άνετα. Μόνο ψηλοί (1,85+) ίσως ψάξουν λίγο περισσότερο χώρο για το κεφάλι τους, κάτι που όμως δεν θα συμβεί και για τα πόδια τους. Ευνοημένος είναι και ο χώρος αποσκευών που πλέον φτάνει τα 478 λίτρα και διαθέτει εταζέρα τύπου ρολού. Με την αναδίπλωση της πίσω πλάτης (σε ποσοστό 60/40), ο χώρος μπορεί να φτάσει και τα 1.267 lt. Υπάρχει όμως ένα μικρό, αλλά με κλίση, σκαλοπάτι που δημιουργεί η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, που παρόλα αυτά δεν θα σας δημιουργήσει πρόβλημα. Αυτό που μας άρεσε είναι το κανονικό μέγεθος του χώρου, το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και το τεράστιο άνοιγμά του.

Η νέα γενιά του Civic έχασε τα Magic Seats, μιας και τοποθέτησαν το ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από το πίσω κάθισμα και όχι κάτω από τα εμπρός καθίσματα, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα. Βέβαια, αυτό έδωσε τη δυνατότητα να απελευθερωθεί χώρος κάτω από τα εμπρός καθίσματα για τα πέλματα των πίσω επιβατών. Έτσι βελτιώθηκε η ευρυχωρία, ενώ μειώθηκε και το ύψος της θέσης οδήγησης. Η τελευταία διαθέτει πολλές ρυθμίσεις και προσφέρει καλή πλευρική στήριξη στην πλάτη, όχι όμως το ίδιο έντονη και στο έδρανο. Σε γενικές γραμμές όμως είναι πολύ καλή και, σε συνδυασμό με το οδηγοκεντρικό ντιζάιν της κεντρικής κονσόλας και το σχήμα της καμπίνας (θυμίζει σταγόνα), σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγείς κάποιο σπορ κουπέ.

Συνολικά, η καμπίνα απέκτησε πιο συμβατική σχεδίαση και το ταμπλό πλέον δεν διαθέτει τα διαφορετικά «στάδια-στρώματα» που χάριζαν ένα τρισδιάστατο εφέ. Το αποτέλεσμα είναι να διαθέτει εργονομία κορυφαίου επιπέδου και μπόλικες χρηστικές θήκες για μικροπράγματα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί αποτελούν ένα συνδυασμό σκληρών και μαλακών πλαστικών πολύ καλής ποιότητας, προσεκτικά μονταρισμένων. Ο νέος πίνακας οργάνων παρέχει μαζεμένη όλη την πληροφορία που προσέφεραν οι περισσότερες οθόνες των δύο προηγούμενων γενεών και χωρίζεται σε τρία τμήματα, με το μεσαίο να είναι μια οθόνη υψηλής ευκρίνειας με πολύ καλά γραφικά.

Αέρας αλλαγής
Το Honda Civic δέκατης γενιάς λανσάρει τη νέα γκάμα κινητήρων βενζίνης, τους VTEC Turbo. Ο βασικός κινητήρας βενζίνης που δοκιμάζουμε είναι 3κύλινδρος 1,0 λίτρου που αποδίδει 129 ίππους στις 5.500 rpm και 20,4 kgm ροπή στις 2.250 rpm. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό, τούρμπο, μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής και μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής. Συνδυάζεται δε με νέο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με μικρές διαδρομές και αρκετό θετικό κούμπωμα. Μόνο στις πολύ γρήγορες αλλαγές δεν θα δείξει το καλύτερο του πρόσωπο, αλλά και πάλι δεν θα χάσετε κάποια σχέση. Η λειτουργία του κινητήρα είναι υποδειγματική για την αρχιτεκτονική του και μαζί με αυτόν της Opel συγκαταλέγεται στους πιο ραφιναρισμένους 3κύλινδρους που υπάρχουν στην αγορά.

Οι επιδόσεις που χαρίζει στο Honda Civic των 1.270 kg κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Και μπορεί να μη διακρίνεται στις επιδόσεις από στάση σε σχέση με όλη την κατηγορία των μικρομεσαίων τούρμπο, αλλά ξεδιπλώνει το ταλέντο του στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται 10,9”, ενώ για να επιταχύνει από τα 60 έως τα 160 km/h χρειάζεται μόλις 23,6”. Και λέμε μόλις, διότι μόνο το Megane 1.2 TCe, το Leon 1.0 TSI και το Golf 1.0 TSI είναι ταχύτερα στην ίδια μέτρηση -22,2”, 22,5” και 23,0” αντίστοιχα. Αρκετά δυνατά και αποτελεσματικά είναι και τα φρένα του, με τα 37,9 μέτρα που χρειάζεται για να ακινητοποιηθεί να το κατατάσσουν αρκετά πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Σε σχέση με τον πιο άμεσο ανταγωνιστή του λόγω μεγέθους πια, το Skoda Octavia 1.0 TSI, χάνει στις επιδόσεις από στάση, αλλά κερδίσει σε όλες τις ρεπρίζ και έχει ελαφρώς πιο δυνατά φρένα.

Οδηγώντας το, αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι όλοι οι ισχυρισμοί των μηχανικών της Honda έπιασαν τόπο. Η νέα καλοζυγισμένη πλατφόρμα, η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και το νέο τιμόνι, χαρίζουν μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία ανεξάρτητα από το πεδίο δράσης. Ακόμα και με τον μικρό κινητήρα του 1,0 λίτρου, το νέο Civic μπορεί να κινηθεί με σβέλτο ρυθμό, χωρίς άγχος και δράματα. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, διαχειρίζεται με μεγαλύτερη μαεστρία τις ανωμαλίες του ελληνικού οδοστρώματος, δεν θα «κοπανήσει» ποτέ και δεν θα χάσει ποτέ τον έλεγχο του αμαξώματος σε συνθήκες ταξιδιού. Σε αυτές τις συνθήκες, το μόνο που μπορεί να σας ενοχλήσει ελαφρώς είναι ο θόρυβος κύλισης σε έντονα σαγρέ οδόστρωμα. Κατά τα λοιπά, ταξιδεύει χωρίς αεροδυναμικό θόρυβο, ενώ τα νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που χρησιμοποιούν ραντάρ και κάμερα λειτουργούν καλά, δείχνοντας μας ότι το νέο Civic αποτελεί τον προπομπό της Honda στην αυτόνομη οδήγηση. Εάν κάτι μας ξένισε, είναι η λειτουργία επιβράδυνσης του ενεργού cruise control που είναι εντονότερη από αυτή που θα θέλαμε.

Στο ταμείο
Η βασική έκδοση Comfort του Civic 1.0 VTEC Turbo που δοκιμάζουμε κοστίζει €20.650. Διαθέτει δε όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου και του Honda Sensing. Αλλά και ο εξοπλισμός άνεσης διαθέτει πάρα πολλά στοιχεία, μέχρι και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα. Εάν κάτι μας έλειψε από την πλουσιότερη Elegance που κοστίζει €23.750 είναι, μεταξύ άλλων, η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και το σύστημα πολυμέσων Honda Connect δεύτερης γενιάς με την κάμερα οπισθοπορείας.

Κατά τα άλλα, η ελληνική αντιπροσωπεία το καλύπτει με πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης που συνδυάζεται με πέντε χρόνια δωρεάν service και οδική βοήθεια, δημιουργώντας έτσι ένα προσεγμένο οικονομοτεχνικά πακέτο.

Τι λέει το DRIVE
Η δέκατη γενιά Civic «πείσμωσε» τους ανθρώπους της Honda με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας. Δεν έχει ουσιαστικά ελαττώματα και φροντίζει για τουλάχιστον πέντε χρόνια να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο.
Τιμή Από €20.650 (από €22.150 το αυτόματο)
Τεχνολογία 988 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων εισαγωγής, 129 PS/5.500 rpm, 20,4 kgm/2.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-160 km/h 28,5”
0-400 m 17,6” @ 128,4 km/h
0-1.000 m 32,1” @ 164,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,8”
50-80 km/h (3η) 3,8”
80-110 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (4η) 8,1”
110-140 km/h (5η) 9,3”
110-140 km/h (6η) 11,5”
Φρένα 100-0 km/h 37,9 m
Τελική ταχύτητα 203 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 g/km
Διαστάσεις 4.497 x 1.800 x 1.421 mm
Χώρος αποσκευών 478 lt
Βάρος 1.270 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία