Main menu

Παναγιώτης Πανάγος
Τρίτη, 23 Ιανουαρίου 2018 - 1:30μμ

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Ford EcoSport

Η Ford έδωσε στο EcoSport όλα όσα χρειαζόταν για να μπορέσει να κονταροχτυπηθεί σε μια από τις πιο απαιτητικές κατηγορίες της Ευρώπης.

Η κατηγορία των κόμπακτ crossover/SUV είναι από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες και πιο πολυπληθής στην παγκόσμια αγορά, με μοντέλα που προσφέρουν πολλά χάρη στον πολυτάλαντο χαρακτήρα τους.

Ένα από αυτά είναι και το EcoSport της Ford που ήρθε στην Ευρώπη πριν από περίπου τρία χρόνια. Ως μοντέλο προϋπήρχε, αλλά δεν είχε μπει ακόμα στον αγοραστικό λάκκο των λεόντων της Γηραιάς Ηπείρου. Από την πρώτη στιγμή είχε δείξει κάποιες μικρές αδυναμίες σε σχέση με τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας, με τους ανθρώπους της Ford να αντιλαμβάνονται αμέσως το «πρόβλημα».

Μόλις πέρασαν μερικά χρόνια και ύστερα από 170.000 περίπου πωλήσεις, η Ford αποφάσισε να δώσει στο EcoSport όλα τα σύγχρονα εφόδια που θα του επέτρεπαν να κοιτάξει στα μάτια τον πολύ δυνατό ανταγωνισμό. Και όχι μόνο το εκσυγχρόνισαν, αλλά έφεραν και τη γραμμή παραγωγής στην ευρωπαϊκή ήπειρο (Ρουμανία).

Η εμφάνιση του ανανεωμένου EcoSport ευθυγραμμίστηκε με τα μεγαλύτερα SUV της φίρμας, το Kuga και το Edge, και του χαρίζει ένα πιο οικείο και εκλεπτυσμένο παρουσιαστικό. Οι αλλαγές εντοπίζονται στους προφυλακτήρες, με τη νέα τραπεζοειδή μάσκα να ξεχωρίζει και να χωρίζει τα νέα φώτα. Επιπλέον, η γκάμα του EcoSport MY2018 απέκτησε εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα και νέα σχέδια στους τροχούς, ενώ υπάρχει πλέον και η δυνατότητα διχρωμίας για ακόμα μεγαλύτερη εξατομίκευση του μοντέλου.

Τις δραστικότερες όμως αλλαγές υπέστη η καμπίνα. Η σχεδίαση και τα υλικά που την αποτελούν έχουν επηρεαστεί από το νέο Fiesta, γεγονός που το κάνει να δείχνει πιο σύγχρονο και επίκαιρο, με τα πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό να διαθέτουν γέμιση για πιο ευχάριστη υφή. Όπως είναι λογικό, η συγκεκριμένη αλλαγή έφερε νέο πιο ευκρινή πίνακα οργάνων, με πλούσιο σε πληροφορία υπολογιστή ταξιδιού, ενώ ψηλά στην κεντρική κονσόλα βρίσκουμε την έγχρωμη οθόνη αφής των 8” (στις πλούσιες εκδόσεις) που συναντάμε και στο Fiesta. Τα χαρακτηριστικά του συστήματος αναβαθμίζουν σε μεγάλο βαθμό τη συνδεσιμότητα, ενώ διαθέτει και τη δυνατότητα να συνδυαστεί και με το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της Bang & Olufsen.

Οι καλοί χώροι στην καμπίνα δεν έχουν αλλάξει, αλλά τα νέα καθίσματα, ειδικά πίσω, είναι πιο άνετα και μπορούμε να πούμε ότι προορίζονται για τους πιο εύσωμους Ευρωπαίους καταναλωτές. Ο χώρος αποσκευών διαθέτει διπλό πάτωμα με μεγάλη αντοχή βάρους και η μέγιστη χωρητικότητά του φτάνει τα 356 λίτρα. Αυτό που δεν άλλαξε είναι το άνοιγμα της πίσω πόρτας προς το πλάι, στοιχείο που δεν είναι και το πρακτικότερο.

Η γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου EcoSport περιλαμβάνει για αρχή τον πολυβραβευμένο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost με 125 ή 140 ίππους και τον 4κύλινδρο πετρελαίου 1.5 TDCi με 100 ίππους. Αργότερα όμως, μέσα στη χρονιά, θα δούμε και τον καινούργιο 1.5 EcoBlue που αποδίδει 125 ίππους και 30,6 kgm ροπή και μπορεί να συνδυαστεί με την τετρακίνηση Intelligent All Wheel Drive, αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το συγκεκριμένο σύστημα τετρακίνησης μπορεί να κατανείμει τη ροπή μέχρι και σε ποσοστό 50/50 σε μόλις 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Οδηγώντας τόσο τη βενζινοκίνητη 140άρα έκδοση βενζίνης, όσο και την πετρελαιοκίνητη με τον καινούργιο EcoBlue και τα ιδιαίτερα πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, αμέσως αντιλαμβάνεσαι τις αλλαγές στη ρύθμιση της ανάρτησης. Πλέον το EcoSport είναι ένα πραγματικό ευρωπαϊκό Ford, με «ώριμη» λειτουργία ανάρτησης ακόμα και στις εκδόσεις ST-Line με τους μεγάλους τροχούς. Όλα τα χειριστήρια και τα πεντάλ έχουν αναβαθμισμένη αίσθηση, αναδεικνύοντας το ευρωπαϊκό πρόσωπο του ανανεωμένου μοντέλου.

Δυνατότητα εκτός δρόμου δοκιμής για να γευτούμε τη νέα τετρακίνητη έκδοση δεν είχαμε στη βρεγμένη Πορτογαλία, αλλά αυτό που μπορέσαμε να διαπιστώσουμε είναι ότι η αμεσότητά της δεν επιτρέπει χαζοσπιναρίσματα στον εμπρός άξονα. Ακόμα, αξίζει να αναφέρουμε ότι η απόσταση από το έδαφος για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι 19 πόντοι και για τις πετρελαιοκίνητες 16.

Από πλευράς εξοπλισμού, το ανανεωμένο EcoSport προσφέρει για πρώτη φορά cruise control με Adjustable Speed. Προαιρετικά, υπάρχουν αυτόματοι προβολείς μεγάλης σκάλας, θερμαινόμενο τιμόνι και αυτόματος κλιματισμός με Electronic Automatic Temperature Control για μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.

Μεταξύ των τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού του ανανεωμένου Ford EcoSport είναι το Blind Spot Information System και το στάνταρ Roll Stability Control που προσαρμόζει τη ροπή του κινητήρα και το φρενάρισμα για διατήρηση του ελέγχου.

Η βελτιωμένη προστασία επιβατών περιλαμβάνει τώρα μετωπικούς αερόσακους, αερόσακο γονάτων οδηγού, νέους πλευρικούς αερόσακους με λειτουργία που παρέχει έξτρα προστασία θώρακα και νέους αερόσακους προστασίας κεφαλής που προσφέρουν μέγιστη κάλυψη σε πλαϊνές συγκρούσεις. Ακόμα, το EcoSport MY2018 έρχεται στάνταρ με περιμετρικό συναγερμό.

Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση του EcoSport ήταν επιβεβλημένη και οι αλλαγές που πραγματοποίησε η Ford Ευρώπης πέτυχαν διάνα. Το ανανεωμένο μοντέλο μπορεί πλέον να λογίζεται ως μία από τις πιο ανταγωνιστικές προτάσεις στην κατηγορία.
Τιμή Από €16.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 125 PS/6.000 rpm, 17,3 kgm/1.400-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,7”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.096 x 1.765 x 1.653 mm
Χώρος αποσκευών 356 lt
Βάρος 1.280 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία