Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Κυριακή, 14 Ιανουαρίου 2018 - 2:45μμ

Δείτε και ακούστε το Subaru Legacy RS που έτρεξε ο Vatanen στο Ακρόπολις λίγο πριν πουληθεί [video]

Η αγγελία της εβδομάδας. Πωλείται το Subaru Legacy RS με το οποίο ο Ari Vatanan έτρεξε στο Ράλι Ακρόπολις του 1993.

Το αυτοκίνητο που βλέπουμε στις φωτογραφίες είναι η τελευταία εξέλιξη του Legacy, το αυτοκίνητο με το οποίο ο μεγάλος Ari Vatanen είχε τρέξει ως εργοστασιακή συμμετοχή στο Ράλι Ακρόπολις του 1993.

Ο Vatanen, ακόμη και στο πιο ώριμο στάδιο της καριέρας του, φημίζονταν για δύο πράγματα: Την απίστευτη ταχύτητα και τα εντυπωσιακά ατυχήματα που έκανε όταν έβγαινε από το δρόμο. Το Ακρόπολις του ’93 επιβεβαίωσε και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά του. Οδήγησε τον αγώνα μπροστά από τους Tommi Makinen, Carlos Sainz, Didier Auriol, Colin McRae και Juha Kankkunen. Αλλά στην 21η Ε.Δ. (Διποταμιά, αν δεν κάνω λάθος, την επόμενη του σιδεροφάγου Ταρζάν) ο Vatanen είχε έξοδο και το διέλυσε.

Μετά τον αγώνα το αυτοκίνητο πήγε πίσω στην Prodrive για ανακατασκευή και στη συνέχεια πουλήθηκε στην ιταλική ομάδα Procar, για λογαριασμό της οποίας το οδήγησαν οι Trelles, Navarra και Liatti. Όσο ήταν στην Ιταλία το οδήγησε επίσης ο Richard Burns, μετέπειτα επίσημος οδηγός της Subaru και παγκόσμιος πρωταθλητής το 2001, στο Memorial Bettega Rallysprint του 1995. Το 2000 επέστρεψε στη Μ. Βρετανία όπου υπέστη άλλη μια ανακατασκευή και μετάλλαξη. Στο σασί του Legacy, προδιαγραφών “Safari” προσαρμόστηκε αμάξώμα Impreza. Κάτι συνηθισμένο εκείνη την εποχή, όπως μάθαμε σήμερα από το site silverstoneauctions.com όπου βρήκαμε την αγγελία.

Το 2008 το αυτοκίνητο αγοράστηκε από τους υπεύθυνους της συλλογής του Richard Burns που είχε στο μεταξύ πεθάνει το 2005, και δόθηκε η εντολή στην Autosportif να το επαναφέρει στην αρχική του κατάσταση. Εργασία η οποία έγινε υπό την επίβλεψη ενός πρώην αρχιμηχανικού της Prodrive, του Ian Richardson. Ο οποίος πέρα από εμπειρία και τεχνογνωσία είχε και τα πρωτότυπα αυθεντικά σχέδια. Παρότι πέρασε από χίλια κύματα, το αυτοκίνητο αυτή τη στιγμή είναι όπως το βλέπουμε στη φωτογραφία. Έχει διατηρήσει το original ταμπελάκι με τον αριθμό σασί, αλλά και την πρώτη του πινακίδα. Έχει αποκατασταθεί πλήρως στη μορφή που έτρεξε στο Ακρόπολις του ’93. Με τον εργοστασιακό κινητήρα ακροπολικών προδιαγραφών και τη σωστή ECU, εκείνο το εξάρι κιβώτιο, το set-up ανάρτησης, κ.λπ.

Η συμμετοχή της Subaru στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι αναβάθμισε σε απίστευτο βαθμό την εικόνα της μάρκας σε όλο τον πλανήτη. Η συνεργασία με τους καλύτερους οδηγούς γέννησε θρύλους, πέρα από σημαντικά στατιστικά στοιχεία σε νίκες και τίτλους. Η αρχή όλων ήταν το Legacy RS. Με αυτό πρωτομπήκε η μάρκα στο Group A. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιήθηκε από το 1990 ως το 1993, με την εξέλιξη και υποστήριξη να αναλαμβάνει η STI (Subaru Tecnica International), η βάση της οποίας είχε μεταφερθεί για τις ανάγκες του προγράμματος από την Ιαπωνία στην Αγγλία, στην Prodrive του David Richards.

Ο δίλιτρος 4κύλινδρος κινητήρας boxer απέδιδε κάτι λιγότερο από 300 ίππους και 40 κιλά ροπή. Το κιβώτιο ήταν μηχανικό εξάρι της X-Trac. Το πρώτο podium για το Legacy ήρθε στο σουηδικό ράλι του 1991 με τον Markku Alen στην 3η θέση. Η μία και μόνη νίκη του ήρθε τον Αύγουστο του ’93 στο Ράλι Νέας Ζηλανδίας με τον αξέχαστο McRae, λίγο πριν αντικατασταθεί από το Impreza. Ήταν επίσης η πρώτη νίκη του Colin.

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία