Main menu

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης
Σάββατο, 3 Ιουνίου 2017 - 1:11μμ

Κάθετη πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Δανία

Μειώθηκαν κατά 61% όταν ανακοινώθηκε η σταδιακή άρση των οικονομικών κινήτρων για την αγορά τους.

Η Δανία είναι η μόνη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου παρατηρείται πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανθούν στην Ευρώπη και την Ασία, όμως σε μια συγκεκριμένη χώρα πέφτουν δραματικά: στη Δανία. Η σκανδιναβική αυτή χώρα που συνέβαλε αποφασιστικά στο ξεκίνημα του ρεύματος υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, βλέπει τώρα τις πωλήσεις τους και αυτές των επαναφορτιζόμενων υβριδικών να κατακρημνίζονται λόγω των φορολογικών μέτρων που εξήγγειλε ο Δανός πρωθυπουργός.

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Δανία μειώθηκαν κατά 60,5% το πρώτο τρίμηνο του 2017, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2016. Αντίθετα, σε χώρες όπως η Γερμανία και η Σουηδία, υπήρξε αύξηση έως και 80% σε σχέση με πέρσι, ενώ σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση οι πωλήσεις των EV ανέβηκαν κατά 30%, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ACEA.

Το φθινόπωρο του 2015 είχε ανακοινωθεί από την κυβέρνηση του Lars Lokke Rasmussen ότι η Δανία θα καταργούσε σταδιακά τις φορολογικές ελαφρύνσεις στα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά, λόγω αναγκών του προϋπολογισμού. Οι εξελίξεις δείχνουν ότι μεγάλη μερίδα των υποψήφιων αγοραστών δεν είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν τέτοια αυτοκίνητα αν δεν τους δίνονται οικονομικά κίνητρα.

Οι αλλαγές στο φορολογικό σύστημα «σκότωσαν εντελώς την αγορά», δήλωσε ο Laerke Flader, επικεφαλής της Ένωσης Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων της Δανίας. «Η τιμή έχει πραγματικά μεγάλη σημασία».

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, στις 18 Απριλίου, η δανική κυβέρνηση ανέβαλε τις φορολογικές αλλαγές, που προτάθηκαν το 2015, για μετά το 2018. Πάντως, οι ελαφρύνσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κοπούν εντελώς το 2019.   

«Δεν αποτελεί μυστικό το ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων είναι κάτω από αυτό που περιμέναμε πριν ενάμιση χρόνο», λέει σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Οικονομικών, Karsten Lauritzen. «Η σταδιακή κατάργηση που είχε συμφωνηθεί αποδείχτηκε σκληρή κι αυτό πιθανώς σταμάτησε τις πωλήσεις».

[Πηγή: Bloomberg]

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία