Main menu

Γιάννης Κουτσουφλάκης
Κυριακή, 7 Ιανουαρίου 2018 - 6:27μμ

Σαν σήμερα: Το 1929, ο Walter Chrysler, Άνθρωπος της Χρονιάς στο περιοδικό Time

Στις 7 Ιανουαρίου του 1929, ο Chrysler γίνεται ο άνθρωπος ο Άνθρωπος της Χρονιάς, στο περιοδικό Time.

Ο Walter Chrysler, ο ιδρυτής της Chrysler Corporation, μιας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Αμερικής, εμφανίστηκε στο εξώφυλλο του περιοδικού Time ως ο Aνθρωπος της Xρονιάς στις 7 Ιανουαρίου του 1929.

Το 1928, υπό την ηγεσία του Walter Chrysler, η εταιρεία εξαγόρασε την Dodge Brothers Company, με αποτέλεσμα να γίνει η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως. Επίσης, εκείνη τη χρονιά, η Chrysler ξεκίνησε την γκάμα της Plymouth με χαμηλές τιμές και τη φίρμα μεσαίας τιμής DeSoto. Επιπλέον, ο Walter Chrysler χρηματοδότησε την κατασκευή του κτιρίου Chrysler στη Νέα Υόρκη. Όταν ολοκληρώθηκε δύο χρόνια αργότερα, το 1930, ο 77όροφος art-deco ουρανοξύστης ήταν το ψηλότερο κτίριο του κόσμου.

Ο Walter Percy Chrysler γεννήθηκε στις 2 Απριλίου του 1875 στο Wamego του Kansas. Γιος μηχανικού σιδηροδρόμων, ο Chrysler εργάστηκε στον κλάδο των σιδηροδρόμων, από καθαριστής και μηχανικός, μέχρι διευθυντής εργοστασίου στην American Locomotive Company, πριν αφήσει το στίγμα του στη βιομηχανία αυτοκινήτων. Εργάστηκε ως διευθυντής εργοστασίου για το φίρμα της Buick στην General Motors και τελικά έφτασε επικεφαλής της φίρμας Buick. Στις αρχές της δεκαετίας του 1920, αναδιοργάνωσε και έσωσε την εταιρεία Willys-Overland.

Στη συνέχεια ανέλαβε να διασώσει την Maxwell-Chalmers Company, με την οποία το 1924 λανσάρισε το Chrysler Six, ένα αυτοκίνητο μέσης τιμής που θα βοηθούσε την φίρμα Chrysler να χτίσει τη φήμη της στις επιδόσεις και στην προηγμένη τεχνολογία. Το 1925, η Maxwell-Chalmers μετονομάστηκε σε Chrysler Corporation. Μεταξύ του 1925 και του 1940, η Chrysler κατασκεύασε οκτώ εκατομμύρια αυτοκίνητα και φορτηγά, εργοδοτώντας στην ακμή της 80.000 εργαζομένους, σύμφωνα με το βιβλίο του Vincent Curcio, «Chrysler: Έργα και ημέρες μιας αυτοκινητικής διάνοιας».

Ο Walter Chrysler έγινε ένας πλούσιος, ισχυρός μεγιστάνας των επιχειρήσεων με τη φήμη ότι δούλευε σκληρά και έπαιζε σκληρά. Μια από τις ελάχιστες αποτυχίες της καριέρας του ήταν το μοντέλο Airflow του 1934, το οποίο χαρακτηριζόταν από καινοτόμο σχεδιασμό και μηχανολογία, αλλά και γνώρισε πολλά προβλήματα παραγωγής, οδηγώντας στην απώλεια πολλών χρημάτων. Ο Chrysler αποχώρησε από εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας του το 1935, αλλά διατήρησε τον τίτλο του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου. Πέντε χρόνια αργότερα υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο και πέθανε στις 18 Αυγούστου του 1940, σε ηλικία 65 ετών.



Μέχρι το τέλος του 20ού αιώνα, η Chrysler Corporation είχε υποστεί σημαντικές αλλαγές. Το 1998, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler-Benz εξαγόρασε την Chrysler για $36 δισ., δημιουργώντας την DaimlerChrysler AG. Το 2007, η Daimler πούλησε το 80% της συμμετοχής της στην Chrysler σε εταιρεία ιδιωτικών μετοχών της Cerberus για $7,4 δισ. Τον Απρίλιο του 2009, η Chrysler, η οποία μαζί με την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία επλήγη από την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008, υπέβαλε αίτηση για προστασία από πτώχευση και ανακοίνωσε ότι θα συνάψει σύμπραξη με την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία FΙΑΤ, της οποίας πλέον αποτελεί κομμάτι υπό την επωνυμία Fiat Chrysler Automobiles.

Στις 7 Ιανουαρίου του 1985, η General Motors δημιουργεί τη Saturn Corporation, ως θυγατρική εταιρεία που της ανήκε εξ ολοκλήρου. Η νέα εταιρεία λειτούργησε σχετικά ανεξάρτητα από τη μητρική της για κάποιο χρονικό διάστημα με τη δική της μονάδα συναρμολόγησης στο Spring Hill, στο Tennessee, με μοναδικά μοντέλα και ένα ξεχωριστό δίκτυο λιανικής πώλησης. Επρόκειτο για ένα εγχείρημα της GM να ανταγωνιστεί τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το πρώτο Saturn, μια σπορ και οικονομικά προσιτή πλαστική κατασκευή με δύο πόρτες, περπάτησε στην αμερικανική αγορά με σημαντική επιτυχία. Μια νέα μεσαία μπερλίνα και ένα στέισον λανσαρίστηκαν το 1999. Το διάστημα από το 2000 έως το 2008 έγιναν σοβαρές προσπάθειες διεύρυνσης της γκάμας, χωρίς ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία

Οι πωλήσεις που έφθιναν απομάκρυναν ολοένα και περισσότερο την GM από το βασικό της στόχο. Οπότε αποφάσισε να επικεντρωθεί στις τέσσερις κύριες φίρμες της (Chevrolet, Cadillac, Buick, GMC), προχωρώντας στην πώληση, ενοποίηση ή κλείσιμο της Saturn και των υπολοίπων (Pontiac, Hummer και SΑΑΒ).



Ύστερα από την απόσυρση της προσφοράς από την Penske Automotive για την απόκτηση της Saturn τον Σεπτέμβριο του 2009, η General Motors κατήργησε τη φίρμα Saturn και έκλεισε τις ανεξάρτητες αντιπροσωπείες της στις 31 Οκτωβρίου 2010. Εν τω μεταξύ όλες οι νέες παραγωγές είχαν σταματήσει ένα χρόνο νωρίτερα, στις 7 Οκτωβρίου 2009.

Στις 7 Ιανουαρίου του 1989, η Dodge Viper λανσάρεται στο North American International Automobile Show, στο Detroit. Το Viper, ένας εκσυγχρονισμένος φόρος τιμής στην κλασική Shelby Cobra, αποκόμισε τόσο δημοφιλή σχόλια, έτσι ώστε η Dodge λανσάρισε την έκδοση παραγωγής το 1992, μόλις τρία χρόνια αργότερα. Η δεύτερη γενιά του παρουσιάστηκε το 2003, μένοντας στην παραγωγή έως το 2010. Το 2013 το Viper επέστρεψε με την τρίτη γενιά του, η οποία κατασκευαζόταν μέχρι το 2017, οπότε και η FCA διέκοψε την παραγωγή του λόγω των χαμηλών πωλήσεων.

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία