Main menu

Γιάννης Κουτσουφλάκης
Δευτέρα, 12 Φεβρουαρίου 2018 - 6:53μμ

Σαν σήμερα: Το 1898, έγινε το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα με αυτοκίνητο

Στις 12 Φεβρουαρίου, συνέβη στη Βρετανία το πρώτο δυστύχημα με αυτοκίνητο που είχε αποτέλεσμα το θάνατο του οδηγού του.

Το δυστύχημα συνέβη στη Βρετανία, με οδηγό τον Henry Lindfield, αντιπρόσωπο της International Cars στο Brighton.

Το συρματόσχοινο του συστήματος διεύθυνσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου του έσπασε, με συνέπεια να πέσει πάνω σε ένα ανάχωμα στο Purley Corner Surrey. To αυτοκίνητο έκανε μια πλήρη περιστροφή, πέρασε μέσα από ένα μεταλλικό φράχτη και έπεσε πάνω σε ένα σιδερένιο στύλο. Το αποτέλεσμα ήταν ο Lindfield να κόψει την κεντρική αρτηρία στο πόδι του. Οι χειρουργοί στο Νοσοκομείο Croydon τον ακρωτηρίασαν, αλλά τελικά πέθανε από το σοκ της επέμβασης την επόμενη ημέρα.

Στις 12 Φεβρουαρίου του 1943, ο λόρδος Nuffield δημιούργησε το Ίδρυμα Nuffield, το μεγαλύτερο φιλανθρωπικό καταπίστευμα, με δώρο κοινές μετοχές αξίας δέκα εκατομμυρίων στερλινών της της Morris Motors, την οποία είχε ιδρύσει 30 χρόνια νωρίτερα.



Στις 12 Φεβρουαρίου του 1900, πατεντάρεται η Packard. Ο J.W. Packard πήρε την πρώτη αυτοκινητική πατέντα ευρεσιτεχνίας ένα χρόνο αργότερα από τη σύστασή της εταιρείας με τον συνεργάτη George Weiss. Ο Packard άρχισε να ενδιαφέρεται για την κατασκευή αυτοκινήτων αφού αγόρασε ένα όχημα Winton. Το Winton αποδείχθηκε αναξιόπιστο και ύστερα από σχεδόν ένα χρόνο προσπάθειας να το επισκευάσει και να το καταστήσει αξιόπιστο, ο Packard αποφάσισε ότι θα κατασκευάσει το δικό του αυτοκίνητο. Μεταξύ των απαραίτητων αυτοκινητικών καινοτομιών του Packard ήταν το χτένι του κιβωτίου σχήματος «H» και το πεντάλ του γκαζιού, απαντώντας στο ερώτημα αν θα έπρεπε κάποιος «να τραβάει ή να γυρίζει» το γκάζι ή αν θα έπρεπε «να πατάει το γκάζι».



Στις 12 Φεβρουαρίου του 1953, η Willys-Overland Company, η οποία έδωσε το Jeep στην Αμερική γιόρτασε τη χρυσή επέτειό της. Το πρωτότυπο σχέδιο για ένα όχημα μεταφοράς προσωπικού παντός εδάφους -με τετρακίνηση, επικαλυμμένους προβολείς με φτερό και οπλοβαστό κάτω από το ταμπλό- υποβλήθηκε στις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις από την American Bantam Car Company το 1939.

Ο Στρατός ξετρελάθηκε με το σχέδιο της Bantam, αλλά το συμβόλαιο παραγωγής δόθηκε τελικά στη Willys-Overland, με βάση παρόμοιο σχεδιασμό, αλλά και ανώτερες δυνατότητες παραγωγής. Η μαζική παραγωγή του Willys Jeep ξεκίνησε ύστερα από την κήρυξη του πολέμου για τις ΗΠΑ, το 1941. Μέχρι το 1945, 600.000 Jeep είχαν κυλήσει από τις γραμμές συναρμολόγησης και στα πεδία των μαχών στην Ασία, στην Αφρική και στην Ευρώπη. Το όνομα «Jeep» υποτίθεται ότι προέρχεται από το αίτημα του Στρατού προς τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να αναπτύξουν ένα όχημα «General Purpose» -γενικής χρήσης. Το «Gee Pee» έγινε «Jeep» κάπου στην πρώτη γραμμή.

Το Willys Jeep έγινε πολιτιστική εικόνα στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς οι εικόνες των στρατιωτών στα Gee Pees που απελευθέρωναν την Ευρώπη είχαν πνίξει τα επίκαιρα στις κινηματογραφικές αίθουσες σε ολόκληρη τη χώρα. Σε αντίθεση με το Humvee των τελευταίων χρόνων, το Jeep δεν ήταν σύμβολο τεχνολογικής ανωτερότητας, αλλά συμβόλιζε την ελευθερία. Και ποτέ άλλοτε ένα στρατιωτικό όχημα δεν έγινε τόσο συμπαθές. Το 1945, η Willys-Overland λανσάρισε το πρώτο πολιτικό Jeep, το CJ-2A.


 

Στις 12 Φεβρουαρίου του 2008, η General Motors ανέφερε ζημιές $38,7 δισεκατομμύρια για τη χρήση του 2007. Αυτή ήταν και η μεγαλύτερη οικονομική απώλεια στην Ιστορία για μια αυτοκινητοβιομηχανία. Η GM είπε ότι θα κάνει ένα νέο γύρο προσφορών εξαγοράς στους 74.000 ωρομίσθιους εργαζομένους στις ΗΠΑ που εκπροσωπούνταν από το συνδικάτο UAW με την ελπίδα να αντικαταστήσει ένα ποσοστό από αυτούς με άλλους φθηνότερους. Δύο εβδομάδες αργότερα, στις 26 Φεβρουαρίου, οι απώλειες προσαρμόστηκαν κατά $4,6 δισ., φτάνοντας τα $43,3 δισ.

Η GM προσέφερε στους υπαλλήλους της μια σειρά επιλογών εξαγοράς, συμπεριλαμβανομένης μιας κατ’ αποκοπήν πληρωμής ύψους 140.000 δολαρίων, σε όσους εργάστηκαν στην εταιρεία για τουλάχιστον δέκα χρόνια και θα συμφωνούσαν να παραιτηθούν από τα παροχές υγείας και τη σύνταξή τους. Εκείνη την εποχή, ένας βετεράνος εργαζόμενος της GM (που ανήκε στην UAW) είχε μέσο βασικό μισθό ύψους $28,12 την ώρα, αλλά μόλις προστίθεντο οι παροχές όπως κάλυψη της υγειονομικής περίθαλψης και η σύνταξη, το κόστος για την GM σημείωσε άνοδο στα 78,21 δολάρια, σύμφωνα με έκθεση του CNNMoney.com.



Περίπου 19.000 εργαζόμενοι της GM κατέληξαν στη επιλογή της εξαγοράς. Ωστόσο, τα προβλήματα της εταιρείας δεν είχαν τελειώσει, καθώς η τιμή της βενζίνης έφτασε σε τιμή-ρεκόρ το καλοκαίρι του 2008 και οι πωλήσεις αυτοκινήτων συνέχισαν να υποχωρούν εν μέσω αυξανόμενης παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Η GM κατηγορήθηκε ότι εστίαζε υπερβολικά στα SUV και τα μικρά φορτηγά της και ότι ανταποκρινόταν αργά στην αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για μικρότερα, πιο αποδοτικά οχήματα.

Τον Δεκέμβριο του 2008, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ενέγραψε δάνειο ύψους $13,4 δισεκατομμυρίων για να διατηρήσει ζωντανή την GM, ενώ και η Chrysler, η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ, έλαβε επίσης ομοσπονδιακά κεφάλαια διάσωσης. Την ίδια χρονιά, η GM έπαψε να είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο, θέση που κατείχε ανελλιπώς από το 1931, και τώρα είχε πια η Toyota. Να σημειώσουμε, ότι η GM στον κολοφώνα της δραστηριότητάς της κατά τη δεκαετία του ’60, κατασκεύαζε πάνω από τα μισά ΙΧ και αγροτικά που πωλούνταν στις ΗΠΑ.



Τον Μάρτιο του 2009, ο πρόεδρος Barack Obama ανακοίνωσε ότι για να λάβει πρόσθετη ομοσπονδιακή βοήθεια και να αποφύγει ενδεχόμενη πτώχευση, τόσο η GM όσο και η Chrysler θα πρέπει να προβούν σε βαθιές τομές και να αναπτύξουν σχέδια ριζικής αναδιάρθρωσης. Επιπλέον, ο γενικός διευθυντής της GM, Rick Wagoner, ο οποίος είχε αναλάβει την κορυφαία θέση από το 2000, αναγκάστηκε να παραιτηθεί. Παρ’ όλα αυτά, στις 30 Απριλίου 2009, η Chrysler υπέβαλε αίτημα υπαγωγής στο άρθρο 11 του Πτωχευτικού Κώδικα των ΗΠΑ και ανακοίνωσε ότι θα συνάψει εταιρική σχέση με την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία FIAT. Η GM υπέβαλε αίτημα πτωχεύσεως ένα μήνα αργότερα, την 1η Ιουνίου.

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία