Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Σάββατο, 13 Ιανουαρίου 2018 - 5:50μμ

Οι δέκα + 1 ομορφότερες εργοστασιακές ζάντες

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, οι ζάντες είναι ίσως το σημαντικότερο αισθητικό στοιχείο ενός αυτοκινήτου. Μπορούν να αναδείξουν ή να χαντακώσουν όλη την εικόνα του.

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, οι ζάντες είναι ίσως το σημαντικότερο αισθητικό στοιχείο ενός αυτοκινήτου. Μπορούν να αναδείξουν ή να χαντακώσουν όλη την εικόνα του. Να αναδείξουν τον χαρακτήρα του.

Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά σε σκίτσα σχεδιαστών όταν ξεκινούν να δημιουργούν ένα νέο μοντέλο. Ή στα εκθεσιακά πρωτότυπα. Οι θόλοι των τροχών είναι τεράστιοι, και ασφυκτικά γεμάτοι από μεγάλες ζάντες με ελάχιστο προφίλ ελαστικού. Γιατί έτσι το σχέδιο δείχνει πολύ εντυπωσιακό. Η Lamborghini Urus για παράδειγμα, είχε ζάντες 24 ιντσών όταν παρουσιάστηκε ως concept. Έδειχνε συναρπαστική, αλλά… δεν θα χωρούσε κινητήρας αν κρατούσαν αυτή τη διάσταση, όπως μας αποκάλυψε στην πρόσφατη επίσκεψή μας στο Centro Stile Lamborghini ο Mitja Robert, ο άνθρωπος που έκανε το τελικό σχέδιο ώστε το αυτοκίνητο να βγει στην παραγωγή.

 Όταν το μοντέλο προχωρά στη φάση της υλοποίησης, είναι πολλοί οι συμβιβασμοί που πρέπει να γίνουν. Η διάσταση των τροχών πρέπει να είναι τέτοια ώστε να χωρούν σε θόλους λογικών διαστάσεων. Να διευκολύνουν τη διάταξη των μηχανικών μερών. Να μην ταλαιπωρούν την ανάρτηση με περιττό βάρος. Να αφήνουν χώρο για όσο μεγάλα φρένα απαιτούνται. Και πολλά άλλα. Η σχεδίαση τους όμως, το αισθητικό κομμάτι, παραμένει μεγάλης σημασίας.

Κάποτε, για λόγους οικονομίας, οι περισσότερες εργοστασιακές ζάντες ήταν πρόχειρα σχεδιασμένες, σιδερένιες στην πλειονότητα των μοντέλων. Οι αλουμινένιες ήταν ένα τεράστιο κομμάτι aftermarket αγοράς, η πρώτη βελτίωση που έκανε κανείς αγοράζοντας αυτοκίνητο, μηχανική και αισθητική. Πλέον οι κατασκευαστές προσφέρουν ευφάνταστης σχεδίασης και σεβαστών διαστάσεων αλουμινένιες ζάντες σε όλα σχεδόν τα μοντέλα από την κατηγορία των supermini και πάνω. Όσο ανεβαίνουμε, η σχεδίαση, τα χρώματα, ακόμη και τα υλικά γίνονται εξωτικά. Ώστε να αναδεικνύονται τα φρένα, να περιοριστεί το βάρος, να αυξηθεί η αντοχή. Αλλά κυρίως, να εντυπωσιαστεί ο πελάτης. Κάποιες από αυτές το πετυχαίνουν καλύτερα από άλλες. Εδώ θα δείτε μερικές που ξεχωρίσαμε από αυτοκίνητα που οδηγήσαμε τα τελευταία ένα δύο χρόνια και είναι ακόμη σε παραγωγή.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio [δοκιμή, video]
Μια πολύ ενδιαφέρουσα παραλλαγή του κλασικού για την Alfa μοτίβου με τους πέντε κύκλους. Ειδικά στο σκούρο χρώμα του γραφίτι.


BMW M2 [δοκιμή]
Είναι ιδιαίτερη στην απλότητά της, με τα πέντε διπλά μπράτσα και την offset σχεδίαση (ο ομφαλός πιο μέσα από τη στεφάνη).  


Ford Focus RS [δοκιμή, video]
Η βασική ζάντα παραείναι σοβαρή για τον χαρακτήρα του RS. Αυτή είναι η προαιρετική επιλογή. Σχεδίαση «αράχνη» και μαύρο χρώμα, χορταίνεις και τα φρένα.


Honda Civic Type R [δοκιμή]
Στην ίδια λογική με του Civic, στολισμένες με ένα κόκκινο δαχτυλίδι. Υπερβολικές, σχεδιαστικά και ως διάσταση (διάμετρος 20 ιντσες), όπως και όλη η αισθητική του Type R.


Lamborghini Aventador S [δοκιμή]
Υπέροχος συνδυασμός σπορ χαρακτήρα και… εξωτικότητας. Αν και χωρίς αυτό το δισκόφρενο και την πελώρια δαγκάνα ακριβώς από πίσω δεν θα  έδειχνε τόσο όμορφη.


Lamborghini Huracan [δοκιμή, video]
Τα τραπεζοειδή μοτίβα χρησιμοποιούνται πολύ από την Lamborghini, σε διάφορες λεπτομέρειες. Εδώ, ο τρόπος που δένουν με τα μπράτσα δίνει στα ζάντα μια έντονα τρισδιάσταστη εμφάνιση.


Mazda MX-5 [δοκιμή]
Εκφράζει απόλυτα το δυναμισμό, την απλότητα, την αξιοπιστία του ΜΧ-5. Μια εικόνα χίλιες λέξεις.


McLaren 570 S [δοκιμή, video]
Μοιάζει απλοϊκή, αλλά οι περίτεχνες καμπύλες και τα «νεύρα» εκφράζουν όλη τη σχολαστική εμμονή της McLaren στην τελειότητα.


Mercedes-AMG A45 [δοκιμή, video]
Παραπέμπει στα αγωνιστικά Τουρισμού της μάρκας, σημερινά και παλαιότερα. Κομψή λεπτομέρεια η διχρωμία, το άβαφο στην ουσία εξωτερικό χείλος.


VW Polo GTI [δοκιμή]
Σε ένα αυτοκίνητο και μια μάρκα που δεν φημίζεται για την σχεδιαστική τόλμη, μια ζάντα που είναι φουτουριστική με motorsport υπαινιγμούς. Πετυχημένη.


Συν μία...
Porsche 911 GT3 [δοκιμή, video]
Η επιλογή μας, με διαφορά. Εικόνα από τα pits του Le Man και ανυπόφορα σέξι.


 

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία