Main menu

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης
Τρίτη, 23 Ιανουαρίου 2018 - 3:26μμ

Mazda: 30% μεγαλύτερη οικονομία με την τεχνολογία Skyactiv-X

Η ιαπωνική εταιρεία θα διαθέσει τον επαναστατικό βενζινοκινητήρα «έναυσης χωρίς μπουζί» στην αγορά το 2019.

Ο νέος κινητήρας Skyactiv-X, που συνδυάζει την έναυση με σπινθήρα ενός συμβατικού βενζινοκινητήρα με την έναυση συμπίεσης ενός ντίζελ, «θα είναι 20-30% πιο οικονομικός» από έναν αντίστοιχο συμβατικό 2λιτρο, σύμφωνα με τον διευθυντή κινητηρίων συνόλων της φίρμας, Eiji Nakai.

Αυτό είναι σημαντικά καλύτερο από το 14% οικονομία που πέτυχε το Autocar σε μια δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες του πρωτοτύπου. Όμως θα υπάρξει περαιτέρω εξέλιξη του κινητήρα πριν το λανσάρισμά του το 2019.

Ο κινητήρας SCCI (Spark Controlled Compression Ignition, δηλαδή έναυση με συμπίεση ελεγχόμενη με σπινθήρα) θα κοστίζει κάπου ανάμεσα σε έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα και σε έναν ντίζελ, δήλωσε ο Nakai.

Και άλλοι κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένης της Mercedes-Benz και της General Motors, εξελίσσουν βενζινοκινητήρες έναυσης με συμπίεση, όμως η Mazda πιστεύει ότι θα είναι η πρώτη που θα τους διαθέσει στην αγορά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mazda: Σχεδόν έτοιμος ο βενζινοκινητήρας χωρίς μπουζί

Κάποιες σημαντικές ανακαλύψεις χρειάστηκε να γίνουν ώστε να περάσουμε από το στοιχειομετρικό μίγμα 14,7:1 ενός συμβατικού βενζινοκινητήρα, σε πολύ φτωχά μίγματα 29,4:1 ή και παραπάνω.

Η πρώτη είναι η συνεχής χρήση μπουζί. Αυτά προκαλούν ανάφλεξη του μίγματος με τον συμβατικό τρόπο όταν ο κινητήρας είναι κρύος ή λειτουργεί σε ψηλές στροφές. Όμως, στη λειτουργία με φτωχό μίγμα (δηλαδή στο 80% του χρόνου), ο σπινθήρας ανάβει ένα προκαταρκτικό μικρό κύμα πιο πλούσιου μίγματος. Ο μικρός πυρήνας φωτιάς που δημιουργείται ανάβει το υπέρ-φτωχό μίγμα ενώ αυτό συμπιέζεται. Το αποτέλεσμα είναι μια ομοιόμορφη και με διάρκεια καύση, οπότε το έμβολο ωθείται για μεγαλύτερο διάστημα και πιο αποδοτικά.

Τη μετάβαση από την έναυση με σπινθήρα σε αυτήν με συμπίεση ελέγχουν αισθητήρες στους κυλίνδρους, οι οποίοι ανιχνεύουν πότε ο κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει με φτωχό μίγμα. Η ανίχνευση αυτή είναι «πολύ δύσκολη», όπως είπε ο Nakai.

Ο κινητήρας Skyactiv-X χρησιμοποιεί και συμπιεστή για τον αέρα εισαγωγής. Στην παρούσα μορφή του, ο κινητήρας SCCI αποδίδει 190 ίππους και 28,7 kgm ροπής.

[Πηγή: Mazda, Autocar]

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πανάκεια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία